Boende m.m. under meeting

Zindy91

Trådstartare
ÄNTLIGEN dags för mitt första meeting (om hästen lyckas hålla sig frisk!)!

Jag har ett par funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med:

1. Boende är ganska dyrt, spec. eftersom jag måste fixa boende till hästskötaren med och för att hålla nere kostnaderna tänkte jag att man ev kunde dra med en husvagn. Där finns ju elplats, tänker jag. Går det? Vet att dom flesta bor i sin lastbil på "el-platserna" men som fattig student finns ingen lastbil att tillgå :)

2. Dressyrnörd och prylnörd går hand i hand, Snygga saker till boxen, fiffiga krokar, schabrakhängare, boxgardiner, U name it. Var hittar man alla dessa godbitar? Hur ser det ut när du är på meeting (bilder!)? Hur "pimplar" ni er box? Har ni några "måsten" eller fiffiga lösningar för att underlätta uppstallningen?

3. I hyran av box ingår 2 spånbalar. jag strör normalt med halm och gillar när det är tjockt att ligga på (drömmer mardrömmar om liggsår...). Känns inte 2 balar lite lite? Tänkte att jag annars skulle ta med ett par hemifrån eftersom det skulle kosta mig hälften av vad det skulle kosta att köpa extra på tävlingsplatsen...

Tacksam för svar :D
 
Boende:
ibland måste man betala för husvagnsplats och boka den i tid. Men absolut, om du åker med två bilar (en med hästsläpet, en med husvagnen).
Lite sent för året med camping, men när jag var på meeting under sommaren, tältade jag.
Nästa gång jag var borta över helg med häst, på en premiering, med två övernattningar bodde jag på hotell. Det var dyrt men för evenemanget prisvärt.
Kolla om det finns vandrarhem i närheten?

Min box var helt "o-pimpad". Jag ställde ryktlådan utanför min box tillsammans med grimskaft. Foder et c förvarade jag i transporten. Sadel och övrig ridutrustning förvarades i bilen. I efterhand har jag dock hittat (på ett företag som börjar på H) en flyttbar sadel- och tränshängare som man enkelt hänger över boxväggen. Inte så dumt.

Det ingick två spånbalar för oss också - rent slöseri för boxen skulle tömmas helt och det innebär att jag slängde i stort sett två oanvända balar spån. Det var inte snålt med strö för ett par nätter.
 
Vi åker med husbil och hästsläp, så boendet löser vi så, men det är alltid några som kommer med två bilar och husvagn. Elplats till husbil/husvagn brukar man behöva förboka, ibland via tdb och ibland får man ringa arrangören.

Vi har tävlingsskåp utanför boxen. Annars kan man ju ha lådor med lock från biltema/jula eller liknande.
I övrigt har vi såna där krokar man hänger över boxdörren, och täckesstege kanske det heter för schabrak och täcken.
Utanför boxen trängs även några höbalar, och hinkar för foder och vatten. i boxen brukar ej finnas krubbor eller vattenkopp, så hinkar för det måste också tas med.

Två spånbalar är standard och det räcker utmärkt för en-två nätter. Tillräckligt med jobb att mocka ur allt det när man ska hem.
 

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 370
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp