Bönderna söker igen...

Jag läste att det ska ha skett en otrohet i årets program. Försökte luska fram mer på nätet, men blir inte klok på om det enbart handlar om att bönderna kysser flera av deras utvalda istället för att hålla sig till en, eller om det handlar om en ren otrohetsaffär.

Någon som vet? :p

Fasen nu blev jag ju sjukt nyfiken
 
Min sambo som tycker det är rent slöseri med tid att titta på bönderna kom igår rusandes så fort jag sa någonting för att se vad som händer :rofl:

Var för trött för att se Kärlek åt alla. Tänkteförsöka fixa det på jobbet idag under lunchen :rofl:
 
Jag läste att det ska ha skett en otrohet i årets program. Försökte luska fram mer på nätet, men blir inte klok på om det enbart handlar om att bönderna kysser flera av deras utvalda istället för att hålla sig till en, eller om det handlar om en ren otrohetsaffär.

Någon som vet? :p
Jag läste i en damtidning hos frissan att det var kyssarna hos Simon :p Men du kanske sett något annat
 
Jag läste i en damtidning hos frissan att det var kyssarna hos Simon :p Men du kanske sett något annat
Ja, det var det enda jag lyckades luska fram på nätet. Att det handlar om kyssar.

Jag fattar inte hur någon får det till otrohet. Precis som att man inte får kyssa flera om man dejtar flera? Simon är ju inte heller den enda som kysst flera, varken i detta program eller föregående.
 
Ja, det var det enda jag lyckades luska fram på nätet. Att det handlar om kyssar.

Jag fattar inte hur någon får det till otrohet. Precis som att man inte får kyssa flera om man dejtar flera? Simon är ju inte heller den enda som kysst flera, varken i detta program eller föregående.
Nä jag håller med. Blev sjukt besviken, inte för att jag trodde något annat om en damtidning, men lite mer drama än så kunde det gott varit.
 
På tal om gårdagens program...

Håller med om att Simon verkar osäker och "ha dålig humor" :p Jag tycker också det är lätt tråkigt att titta på honom, när alla är tillsammans säger ingen ett knyst. Måste vara jättejobbigt att ha det så där. Simon pratar åtminstone och visar lite "känslor" för tjejerna till skillnad från:

Erik. Han går in hårt på att vara rättvis hela tiden och har inte gett tjejerna något än så länge. Tyckte förövrigt det var ironisk när han beskrev sig själv som frågvis, men de enda frågor han ställde till den korthåriga tjejen var av typen "själv då?" Förhoppningsvis vaknar han till liv lite nu när han fått kritik.

Jag är glad att Per valde bort Madeleine. De andra tjejerna verkar vara lite mer harmoniska och jag tror någon av de kan passa honom bättre.

Susanna är väl den jag tycker är roligast att följa i år. Men har hon bara två bönder hos sig nu? De två hon kysstes med igår? Vad hände med den tredje som kom från stan? :p
 
Fast även om Erik inte är så påhittig eller aktiv med att själv ställa frågor utan det är tjejerna som tar initiativ, så mynnade det ju ändå ut i något samtal där han verkade fundera uppriktigt över viktiga frågor. Kan ju möjligen vara osäkerhet och anspänning med kameror som gör att han inte riktigt kommer loss som drivande i konversationerna.

Hos Simon är det lite mer smärtsamt att ta del av typ "ja hur trivs du här på gården nu då" "jo det är väl bra" *tvångsmässigt pussande* "kan du tänka dig att flytta hit" "öhmm, hmm kanske det" *tystnad*. Inte en lätt situation för honom heller, men ibland kanske lite mild social coachning i förväg från programteamet skulle göra att samtalen flöt något lättare och alla fick ut ett bättre underlag av prövotiden.
 
Ja, det var det enda jag lyckades luska fram på nätet. Att det handlar om kyssar.

Jag fattar inte hur någon får det till otrohet. Precis som att man inte får kyssa flera om man dejtar flera? Simon är ju inte heller den enda som kysst flera, varken i detta program eller föregående.
Ingenting jämför med förra(?) årets när Sigrid var med.
 
Fast även om Erik inte är så påhittig eller aktiv med att själv ställa frågor utan det är tjejerna som tar initiativ, så mynnade det ju ändå ut i något samtal där han verkade fundera uppriktigt över viktiga frågor. Kan ju möjligen vara osäkerhet och anspänning med kameror som gör att han inte riktigt kommer loss som drivande i konversationerna.

Hos Simon är det lite mer smärtsamt att ta del av typ "ja hur trivs du här på gården nu då" "jo det är väl bra" *tvångsmässigt pussande* "kan du tänka dig att flytta hit" "öhmm, hmm kanske det" *tystnad*. Inte en lätt situation för honom heller, men ibland kanske lite mild social coachning i förväg från programteamet skulle göra att samtalen flöt något lättare och alla fick ut ett bättre underlag av prövotiden.
Jag tror säkert det kan bero på den lite extrema situationen att ha flera tjejer boendes hos sig, liksom att ha ett kamerateam där hela tiden. Jag tycker inte varken Eriks eller Simons beteende som så är konstigt, speciellt inte som prövotiden är en väldigt kort period (en vecka?). Men jag tycker det är lite tråkigt att titta på det.
Ingenting jämför med förra(?) årets när Sigrid var med.
Men eller hur. Och då, liksom nu, var det främst mannen som blev anklagad. Som jag förstått har inte Susanna blivit ifrågasatt detta året, liksom Sigrid knappt blev förrförra året.
 
Susanna är väl den jag tycker är roligast att följa i år. Men har hon bara två bönder hos sig nu? De två hon kysstes med igår? Vad hände med den tredje som kom från stan? :p
Nä, tre killar är vän kvar bara att Hannes var iväg på någon spelning :)

Och alltså, Leonora? Jag måste erkänna att jag har lite svårt för det här med den åldersskillnaden som är mellan henne och hennes tjejer. Hade det varit en man i samma situation så hade jag bog velat använda ordet gubbsjukt (tjejen förra gången hon var med var ju också otroligt ung)
 
Tycker det var tråkigt att Katrin åkte hem.

Ingen aning om vem jag hoppas på hos Per. Båda som är kvar verkar passande :)
 
Tyckte inte det var några överraskningar i detta avsnitt. De jag trodde skulle vara kvar är kvar. Blir spännande i nästa avsnitt med de individuella dejterna, då brukar det kunna kastas runt lite
 
Fy vilka obehaglig karlar Marie hade hos sig! :oTur det uppdagades i tid så de kunde skickas hem och krypa in under de stenar de krypit fram från.

Erik- han känns så himla stel och redig av det vi tittare får se. Att Katrin fick åka hem kändes mest rätt.

Per- vilken sköning, gillar honom. Alla tjejerna är rara. Även här kändes valet rätt.

Susanna- Verkar vara två bra killar. Tufft val.

Simon- Jag tycke hela tiden att Elin inte riktigt passade in där. I det långa loppet känns Amanda mest rätt. Hon är lite mer sansad.
 
Brukar inte precis analysera bönderna men här kommer det:
Erik - är en kall fisk. Tror inte han känner särskilt för någon.
Simon - kladdig typ som nog hade velat ha alla kvar för att kyssa så mycket som möjligt.
Susanna - har lite svårt för att tro att en bonde går ut till korna i gummistövlar och superkorta shorts.
Per - som jag tyckte var en tönt från början, har visat sig vara den absolut mest sympatiska personen.

De andra bönderna har jag inte sett från början men fattar inte att Marie kunde välja gnällgubben över huvud taget? En fruktansvärt osympatisk människa. I alla fall som han skildras i programmet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Anders Lindqvist, en pensionerad travtränare och kusk bosatt i Frankrike, gör oväntade känslosamma upptäckter när han deltar i Bonde...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Det har kommit ut en annons för ett jobb jag sökte för några år sedan. Omfattande rekryteringsprocess, jag var en av slutkandidaterna...
Svar
15
· Visningar
822
Senast: BernT
·
  • Artikel
Hästnyheter Kärleken frodas och växer, men fästmön pluggar på annan ort. För Hänt berättar Bonde söker fru-stjärnan Mikael Backstulid om den stora...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp