Bönderna söker igen...

Fy vilka obehaglig karlar Marie hade hos sig! :oTur det uppdagades i tid så de kunde skickas hem och krypa in under de stenar de krypit fram från.
Men inte dom två som var kvar men åkte hem idag väl? Alltså, jag kan ju se att det inte var någon match made in heaven där, men både Tore ocv Alireza framstog ändå som trevliga och relativt vettiga tycker jag. Dom tog ju även Maries beslut på ett rimligt sätt!

I övrigt håller jag med @Reville - det är bara Per där det verkligen känns trevligt och positivt och jag hoppas att det blir något bra utav det hela :)

Tror ni alla kommer få åka till samma ställe i år igen på sin parresa :meh:
 
Men inte dom två som var kvar men åkte hem idag väl? Alltså, jag kan ju se att det inte var någon match made in heaven där, men både Tore ocv Alireza framstog ändå som trevliga och relativt vettiga tycker jag. Dom tog ju även Maries beslut på ett rimligt sätt!

I övrigt håller jag med @Reville - det är bara Per där det verkligen känns trevligt och positivt och jag hoppas att det blir något bra utav det hela :)

Tror ni alla kommer få åka till samma ställe i år igen på sin parresa :meh:

Jag såg precis sista avsnittet. Maries två sista karlar verkar vara två fina män :)
Dock kändes de helfel för henne. Jag fick nästan känslan av att hon "tog hand om dem" ...svårt att förklara.
Hon gjorde rätt i att bryta. Tror hon kan hitta en mer färgstark, livlig karl som passar henne :)
 
Jag såg precis sista avsnittet. Maries två sista karlar verkar vara två fina män :)
Dock kändes de helfel för henne. Jag fick nästan känslan av att hon "tog hand om dem" ...svårt att förklara.
Hon gjorde rätt i att bryta. Tror hon kan hitta en mer färgstark, livlig karl som passar henne :)
Då tänkte vi lika - blev så fundersam om du menade även dom två sista :o
Men jag tycker också det verkade vettigt att bryta, det har ju inte verkat vara rätt för henne alls - så hoppas att hon träffar någon hon fastnar för!
 
Sättet Erik betedde sig på under den sista dejten fick mig att häpna, maken till fyrkantig människa alltsåO_o hoppas tjejen som han dejtade först får reda på hur han betedde sig och dissar honom!

Per får välja vem han vill:D både Lina och Sofie verkar vara jättebra tjejer.

Jag hoppas att Susanna väljer Hannes, de var så fina ihop igår:love:

Vem Simon väljer spelar ingen roll, min uppfattning är att det kommer nog inte hålla i längden där oavsett.

I kärlek för alla så känns det som att Leonora redan har valt Sofia.

Hos Magnus trodde jag att den korta tjejen var favoriten, men det verkar vara Moa och hon verkar vara väldigt rar:)

Henrik vet jag faktiskt inte- han är ju lite stel och trist men kommer ju igång enligt egen utsago ihop med Sara(?) (hon med långt hår iaf) men efter gårdagen så tror jag att Jessica gjorde ett väldigt bra intryck?
 
Sättet Erik betedde sig på under den sista dejten fick mig att häpna, maken till fyrkantig människa alltsåO_o hoppas tjejen som han dejtade först får reda på hur han betedde sig och dissar honom!

Per får välja vem han vill:D både Lina och Sofie verkar vara jättebra tjejer.

Jag hoppas att Susanna väljer Hannes, de var så fina ihop igår:love:

Vem Simon väljer spelar ingen roll, min uppfattning är att det kommer nog inte hålla i längden där oavsett.

I kärlek för alla så känns det som att Leonora redan har valt Sofia.

Hos Magnus trodde jag att den korta tjejen var favoriten, men det verkar vara Moa och hon verkar vara väldigt rar:)

Henrik vet jag faktiskt inte- han är ju lite stel och trist men kommer ju igång enligt egen utsago ihop med Sara(?) (hon med långt hår iaf) men efter gårdagen så tror jag att Jessica gjorde ett väldigt bra intryck?

Jag har inte kollat på Kärlek för alla men gällande de andra håller jag med dig på allt :p
 
Sättet Erik betedde sig på under den sista dejten fick mig att häpna, maken till fyrkantig människa alltsåO_o hoppas tjejen som han dejtade först får reda på hur han betedde sig och dissar honom!

Håller med, snacka om att bara utgå från sig själv och sedan ska han hitta en tjej som passar perfekt in på hans checklista :confused: tyckte så synd om tjejen, hon såg ju helt gråtfärdig ut. Även om han kom fram till att han inte var intresserad hade han ju kunnat sköta det lite snyggt och trevligt på dejten, sen är han ju fri att skicka hem henne.
 
Håller med, snacka om att bara utgå från sig själv och sedan ska han hitta en tjej som passar perfekt in på hans checklista :confused: tyckte så synd om tjejen, hon såg ju helt gråtfärdig ut. Även om han kom fram till att han inte var intresserad hade han ju kunnat sköta det lite snyggt och trevligt på dejten, sen är han ju fri att skicka hem henne.

Ja men eller hur, bara grejen att välja en dejtaktivitet som han själv gillar och som han inte ens tror att hon gillar bara för att se om hon passar in i hans liv? Så himla sjuk. Och så extremt oattraktivt att bli så sur för att hon ställer helt rimliga frågor.
 
Nog för att jag aldrig tyckt Erik var särskilt rolig men herregud vilken tjurskalle! Så jäkla otrevlig och verkligen "my way or the highway." Och även om man känner, halvvägs genom dejten, att man inte passar ihop med den andra så kan man ju ha det trevligt ändå. Jag fattar varför han är singel iaf.

Jag hoppas med att Susanna väljer Hannes, tycker han verkar så himla äkta och bra!:)
 
Här är en till som inte alls gillar hur Erik betedde sig... Hans sätt att beskylla tjejen för att vara den som förstörde dejten tycker jag är sjukt otrevligt. Att han själv haft en del i det hela verkar han inte ha funderat mycket på. Hennes frågor var inte alls orimliga, men att bli sur och snäsig när man inte får de svar man vill ha är det. Jag kan även tycka att hela upplägget av dejten var märklig, att välja en aktivitet han inte tror tjejen uppskattar. Vad förväntade han sig egentligen skulle hända?

Tycker också att Susanna och Hannes ser ut att passa väldigt bra ihop. De var väldigt fina igår.

Simon... Undrar vad för spännande som händer nästa vecka :p Jag tror inte alls på den hästtjejen han hade dejt med igår i alla fall. Andra tjejen verkar passa bättre ihop med Simon, men jag vet inte.

För Per kan nog vilken som helst av tjejerna funka.
 
I går kullmenerade Erik i det som jag innan tyckt att han varit lite oskön med. Jag tror inte den killen är lätt att leva med. Allt verkar utgå ifrån honom. Man är väl två individer i ett förhållande :confused:

Susanna- jag lider med henne. Hon verkar ha fått två toppenkillar. Men på nått sätt känns nog ändå Hannes liiiite mer bättre match.

Leonora- Sofia verkar vara en klok tjej med stort hjärta. Av de som Leonora dejtat är hon nog den enda som jag tyckt verkar känslomässigt sansad och det passar nog henne.

Per- va skön han är :love: Båda hanns tjejer är toppen! Där blir nog bra vilket som.

Simon- Jag hoppas han väljer Amanda men jag tror inte han gör det. Den andra tjejen känns lite obalanserad och svartsjuk. Men det kanske bara är så de vinklar henne.

Magnus- lite samma som hos Simon. Jag hoppas på Moa av samma anledning som hos Simon.

Henrik- Svårt att säga. Tycker man får dålig kläm på det gänget. Men tjejen med rakt hår verkar mest lik honom.
 
Är det bara jag som tyckte tjejen betedde sig lite knepigt också igår hos Erik? Jag gillar inte honom och tyckte inte han gjorde rätt, men tyckte ändå att tjejen (Caroline?) var ganska tjurig själv. Och tycker dessutom att det är konstigt att hon valt att dejta honom som verkligen är en friluftsnörd och älskar fåglar och natur när hon inte verkar gilla att vara ute i naturen alls på det sättet.
 
Är det bara jag som tyckte tjejen betedde sig lite knepigt också igår hos Erik? Jag gillar inte honom och tyckte inte han gjorde rätt, men tyckte ändå att tjejen (Caroline?) var ganska tjurig själv. Och tycker dessutom att det är konstigt att hon valt att dejta honom som verkligen är en friluftsnörd och älskar fåglar och natur när hon inte verkar gilla att vara ute i naturen alls på det sättet.

Håller med. Varför ens söka om man inte vill leva det livet?
Sen har jag faktiskt lite förståelse för honom och tycker inte han verkar så himla hemsk.
 
Är det bara jag som tyckte tjejen betedde sig lite knepigt också igår hos Erik? Jag gillar inte honom och tyckte inte han gjorde rätt, men tyckte ändå att tjejen (Caroline?) var ganska tjurig själv. Och tycker dessutom att det är konstigt att hon valt att dejta honom som verkligen är en friluftsnörd och älskar fåglar och natur när hon inte verkar gilla att vara ute i naturen alls på det sättet.

Jag är gift med en sådan man. Han skulle lätt kunna leva av och i naturen helt utanför allt vad samhället erbjuder. Fiske, milslånga vandringar osv är drömsemestrar för honom. Tält är lyx. Det går lika bra att sova direkt i lingonriset.
Jag däremot går gärna dagsvandringar, grillar en korv eller två och tar en kopp kaffe. Vill han fiska så läser jag en bok så länge. Jag uppskattar naturen men i lagom dos. På kvällen vill jag ha varm dusch, skön säng och ett glas vin.

Jag fattar varför hon härsknade till för det går att samföra dessa världar men han ville inte ens lyssna på henne. Det måste vara otroligt frustrerande att personen inte ens försöker bjuda till lite för att själv utforka den andra människan.
 
Är det bara jag som tyckte tjejen betedde sig lite knepigt också igår hos Erik? Jag gillar inte honom och tyckte inte han gjorde rätt, men tyckte ändå att tjejen (Caroline?) var ganska tjurig själv. Och tycker dessutom att det är konstigt att hon valt att dejta honom som verkligen är en friluftsnörd och älskar fåglar och natur när hon inte verkar gilla att vara ute i naturen alls på det sättet.
Nä jag håller med. Visst han är sjukt fyrkantig men om han nu vill ha en tjej som delar friluftsintresse så är det ju ändå bara så det är. Fattade faktiskt inte vad de tjafsade och varför hon valt att dejta honom.
 
Är det bara jag som tyckte tjejen betedde sig lite knepigt också igår hos Erik? Jag gillar inte honom och tyckte inte han gjorde rätt, men tyckte ändå att tjejen (Caroline?) var ganska tjurig själv. Och tycker dessutom att det är konstigt att hon valt att dejta honom som verkligen är en friluftsnörd och älskar fåglar och natur när hon inte verkar gilla att vara ute i naturen alls på det sättet.

Fast jag tycker inte att det blev tydligt att hon inte gillar friluftsliv? Det hon ifrågasatte var ju om det skulle vara det viktigaste och om det viktigaste inte var att hitta någon man tycker om? Tänker att hon mer ifrågasatte själva prioriteringen? Dessutom tycker jag inte att hans beteende var okej någonstans även om hon nu inte uppskattar friluftsliv. Man kan ju försöka bete sig och inte bli sur och elak för att någon inte uppskattar att fiska.
 
Fast jag tycker inte att det blev tydligt att hon inte gillar friluftsliv? Det hon ifrågasatte var ju om det skulle vara det viktigaste och om det viktigaste inte var att hitta någon man tycker om? Tänker att hon mer ifrågasatte själva prioriteringen? Dessutom tycker jag inte att hans beteende var okej någonstans även om hon nu inte uppskattar friluftsliv. Man kan ju försöka bete sig och inte bli sur och elak för att någon inte uppskattar att fiska.

Elak var han ju inte.
Sen är det ett klippt tv-program, det ska man nog alltid ha i åtanke.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Anders Lindqvist, en pensionerad travtränare och kusk bosatt i Frankrike, gör oväntade känslosamma upptäckter när han deltar i Bonde...
Svar
0
· Visningar
107
Skola & Jobb Det har kommit ut en annons för ett jobb jag sökte för några år sedan. Omfattande rekryteringsprocess, jag var en av slutkandidaterna...
Svar
15
· Visningar
735
Senast: BernT
·
  • Artikel
Hästnyheter Kärleken frodas och växer, men fästmön pluggar på annan ort. För Hänt berättar Bonde söker fru-stjärnan Mikael Backstulid om den stora...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Han har överlevt cancer två gånger. Varit gift och har sju barn. Nu ska travprofilen Anders Lindqvist, 71, hitta kärleken i...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp