Bönderna söker igen...

Fast jag tycker inte att det blev tydligt att hon inte gillar friluftsliv? Det hon ifrågasatte var ju om det skulle vara det viktigaste och om det viktigaste inte var att hitta någon man tycker om? Tänker att hon mer ifrågasatte själva prioriteringen? Dessutom tycker jag inte att hans beteende var okej någonstans även om hon nu inte uppskattar friluftsliv. Man kan ju försöka bete sig och inte bli sur och elak för att någon inte uppskattar att fiska.

Jag håller med här. När han sa sådär nedlåtande att "gå på asfalt när han var ledig kommer aldrig att hända" var rätt extremt. Det har inte framgått i programmet att hon bara vill vara i stan och aldrig sätta sin fot i någon natur.

Jag upplevde hennes frågor som att hon undrade om han inte var intresserad öht av någonting utöver natur och bondelivet. Helt rimliga frågor tycker jag.

Om han han är så anti mot livet utanför sin bubbla hade det nog varit bra om det framkom redan i hans raggningsvideo.
 
Jag håller med här. När han sa sådär nedlåtande att "gå på asfalt när han var ledig kommer aldrig att hända" var rätt extremt. Det har inte framgått i programmet att hon bara vill vara i stan och aldrig sätta sin fot i någon natur.

Jag upplevde hennes frågor som att hon undrade om han inte var intresserad öht av någonting utöver natur och bondelivet. Helt rimliga frågor tycker jag.

Om han han är så anti mot livet utanför sin bubbla hade det nog varit bra om det framkom redan i hans raggningsvideo.
Jag tycker hennes frågor var rimliga, men också att hans svar att han faktiskt inte var intresserad av något annat och vill hitta någon att dela i alla fall större delen av det intresset med är rimligt när det nu är det han vill. Sen tycker jag att han var onödigt hård och hon onödigt tjurig av det vi fick se. Båda kändes faktiskt lika fyrkantiga.

Och jag hatar att fiska. Mina bägge tidigare sambos älskade att fiska. Jag har försökt, men jag tycker det är roligare att titta på när färg torkar så jag förstår hennes ointresse, men inte hennes reaktion på dejten.
 
Jag tycker hennes frågor var rimliga, men också att hans svar att han faktiskt inte var intresserad av något annat och vill hitta någon att dela i alla fall större delen av det intresset med är rimligt när det nu är det han vill. Sen tycker jag att han var onödigt hård och hon onödigt tjurig av det vi fick se. Båda kändes faktiskt lika fyrkantiga.

Och jag hatar att fiska. Mina bägge tidigare sambos älskade att fiska. Jag har försökt, men jag tycker det är roligare att titta på när färg torkar så jag förstår hennes ointresse, men inte hennes reaktion på dejten.

Jag ser nog hennes "tjurighet" som att bägaren rann nog över lite. Erik har hela tiden kört den här linjen med att de ska passa in i någon mycket fyrkantig mall. Han har inte alls gett samma intryck att sammarbeta och vara intresserad av personerna som de andra bönderna har gjort. Hon lessnade nog på hans checklista och ointresse av henne som person och kunde inte dölja sin besvikelse bättre. Han var dessutom rätt nedlåtande mot henne med de där kommentarerna om att hon skulle vänta vid köksbordet, sitta i soffan och titta på tv osv om hon inte ville följa med honom överallt. Som att hon var hjärndöd och oförmögen att göra något utan honom. Ha ett eget liv.

Erik borde ha varit tydligare från början att det var avgörande att tjejen måste gilla och dela hans intressen fullt ut och att det inte räckte om hon bara var halvt intressead.

Personligen tycker jag det är skummt att man måste dela varandras intressen till 100%. Jag hade fått panik av att dela allt med min partner. Jag föredrar att göra vissa saker själv eller med vänner :)
 
bägaren rann nog över lite. Erik har hela tiden kört den här linjen med att de ska passa in i någon mycket fyrkantig mall. Han har inte alls gett samma intryck att sammarbeta och vara intresserad av personerna som de andra bönderna har gjort.
Både och tänker jag - hans dejt med Alicia var ju utifrån att det var något hon ville göra. Så då blir det ju trist när ena personen får en dejt där han visar att han lyssnat och är intresserad av personens intressen. För att sen få på den andra dejten gör något där han mer vill trycka in henne i en mall. Jag hade blivit jätteledsen i en sådan situation, där en person ses som individ och den andra mer som ett projekt att anpassa till ens tillvaro :(
 
Senast ändrad:
Det verkar ju vara Simon som råkar ut för den grymma dumpningen, som Linda Lindorff hintade om innan årets program började sändas.
Om det är han, eller någon av de andra, återstår ju att se. Men det känns ju grymt att någon blivit så hårt dumpad att de funderat på om det ens går att visa det på tv...
 
Och hur gulliga är inte Susanna och Hannes?:love:
Hannes såg sådär genuint överlycklig och jättekär ut.

Det var väl egentligen inget av valen som överraskade. Sen återstår att se vad det blir av det i längden. Men det har ju egentligen inget med "sättet de träffades" att göra, utan oavsett hur man möter varandra måste man ju ta sig igenom lärakänna-fasen i lugn och ro innan man bestämmer sig för framtiden.
 
Det verkar ju vara Simon som råkar ut för den grymma dumpningen, som Linda Lindorff hintade om innan årets program började sändas.
Om det är han, eller någon av de andra, återstår ju att se. Men det känns ju grymt att någon blivit så hårt dumpad att de funderat på om det ens går att visa det på tv...
Åh nej tror du han är dumpad? :( Jag tänkte de bara klippte det så man skulle tro att hon inte dyker upp.
 
Alltså! Så där får dom ju inte göra :arghh:
Det måste bli nästa onsdag fort så jag får veta hur det går för Simon, vad är det som händer?!?

Susanna och Hannes, perfekt match. Så himla gulligull.
Per och hans tjej blir säkert toppen tillsammans.
Erik och varförkommerjaginteihågvaddomheter vet jag inte riktigt om jag tror på, men kanske.

Kärlek åt alla var mest ett stort gäsp tyckte jag förutom när Jennie var så plågsamt stensäker på att det skulle bli hon så att det var smärtsamt att se.
:crazy:
 
Någon av dem är det ju som blir dumpad och klippet hintar ju om det...
https://nojeslivet.newsner.com/nyhe...-bonde-soker-fru-brutalaste-jag-varit-med-om/

Hoppas det bara är ännu en av Lindas hysteriska överdrifter och att han inte alls är dumpad. Att tjejen bara är sen.
Men jag har fått känslan av att hon är lite väl impulsiv och kännslostyrd så jag blir inte förvånad om hon svängt om. Amanda kändes mycket mer balanserad.
Hoppas jag har fel.
 
Per och Sofie- Perfekta
Susanna och Hannes- Perfekta de med.
Erik och Alicia- Nä jag tror inte på dom. Jag tror inte Erik kan släppa loss eller släppa in känslor ordentligt. Han kommer bara att vara praktisk och analytisk. De kommer hem "som vänner".
Simon och Frida- Jag tror inte på dem. Supersnälla Simon som har svårt att uttrycka sig och hitta ord behöver en lugn, sansad och lika snäll tjej med tålamod.
Magnus och Moa- Jättefina. De kan nog funka.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Anders Lindqvist, en pensionerad travtränare och kusk bosatt i Frankrike, gör oväntade känslosamma upptäckter när han deltar i Bonde...
Svar
0
· Visningar
107
Skola & Jobb Det har kommit ut en annons för ett jobb jag sökte för några år sedan. Omfattande rekryteringsprocess, jag var en av slutkandidaterna...
Svar
15
· Visningar
735
Senast: BernT
·
  • Artikel
Hästnyheter Kärleken frodas och växer, men fästmön pluggar på annan ort. För Hänt berättar Bonde söker fru-stjärnan Mikael Backstulid om den stora...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Han har överlevt cancer två gånger. Varit gift och har sju barn. Nu ska travprofilen Anders Lindqvist, 71, hitta kärleken i...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Konstigt simsätt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp