Bör vi ändra på systemet med röda dagar? (utbruten från Skolavslutning i kyrkan, äntligen!)

Fast det skulle väl vara upp till skolan att bestämma hur läsåret ska se ut? Det betyder ju inte att alla människor sätter ledigheten på olika dagar, utan jag tänker att arbetsgivaren själv bestämmer hur det läggs upp.
Fast om det blir upp till arbetsgivaren försvinner ju hela den ideologiska poängen med att med hänsyn till sin egen religion/ livsåskådning ta ut dagarna när det är lämpligt.
 
Vi har ledigt över jul med 5 extra dagar som inte är semester, de måste man ta ut innan året är slut om det inte är 5 vanliga dagar mellan jul och nyår. Arbetsgivaren lägger ut dem och blir det någon över får man disponera dem själv. Jag hade gärna sett att dessa helgdagar som kommer mitt i veckan typ kristi himmelsfärd ersätts med en dag man själv kan lägga ut. Nu på våren är det jättesvårt att få något gjort när många veckor är kortare och man inte kan följa sina vanliga processer då det saknas dagar hela tiden, hade man fått välja fritt hade många där jag jobbar inte valt att ta dem där det ligger nu.
 
Absolut, men om alla röda dagar blir vanliga dagar blir det ingen skillnad mot att folk har semester.
[/QUOTE
Som det är nu vet man ju att vissa verksamheter som regel har stängt på lördagar och söndagar, samt röda dagar. Exempelvis banken.

Men visst, det vore eventuellt positivt om allt var öppet dygnet runt, även om jag inte ser behovet av full verksamhet dygnet runt, veckan runt, inom många branscher.
Fast jag hör ju till dem som inte tycker att exempelvis kläd- och presentbutiker behöver ha öppet alls på söndagar i största allmänhet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp