Börja dejta andra?

Kapa banden, kan inte föreställa mig att något gott skulle komma av att ses igen. Släpp honom, och gå vidare utan att se dig om. Det låter inte som en relation som får dig att må bra på något sätt och då är den inte värd att försöka bevara.
 
Hade glömt tagit bort han på snap så vi har pratat lite där till och från. Började med att han tog en smygbild på mig när jag var ute med hundarna (vi bor i samma område). Så började vi skriva vilket jag ångrar grovt. Jag skrev jag mådde väldigt dåligt över detta men att jag måste gå vidare. Helt plösligt börjar han skriva en massa att jag har tjatat mig till sex, att han inte alls haft lust pga sitt psykiska mående och att jag inte har fattat de. Känner mig så jäkla äcklad av mig själv att jag trott att det var på bådas intiativ men att han helt plösligt säger i efterhand att han egentligen inte ville. Sen har jag typ fått ångest atacker och bara gråter. Sagt jag vill träffa honom för att prata ut och avsluta de snyggt vill inte ha detta krig.
Efterkonstruktioner, skit i honom bara.
 
Jag tror dock att det mycket är mitt fel. För i helgen var jag på fest och blev lite för full. Mötte upp honom och vi råkade träffa på en gammal kollega till mig som jag senare under kvällen hånglar upp framför honom. Har inget minne av detta utan har total blackout. Vi umgicks endå hela helgen men jag kände mig så jäkla dum. Trots vi inte är tillsammans så hade jag själv tappat de om han gjort så mot mig. Så ja där kan jag tänka mig att lite dog för honom. Han sa att han fortfarande tycker om mig men att det förändrade en del.
Men såklart det förändrade en del för honom. Mitt framför honom dessutom. Det du gjorde var dåligt, men det tar inte bort att han är en offerkofta. De där killarna som säger att alla tjejer är så elaka mot dem förstår sällan att tjejerna en dag får nog eller är behandlar honom likadant som han behandlar dem.


Han är nog inte sådär into you som du vill att han ska vara. Speciellt inte efter din hångelmatch med kollegan. Det blev helt enkelt inte som det var tänkt och då får man gå vidare.
 
Alltså, det är ju faktiskt inte första gången du fastnar i ett destruktivt beteende när det kommer till killar och dejting, utan det verkar, av tidigare trådar att döma, vara något återkommande? Jag tror det kan vara bra att ta hjälp med den delen, innan du hamnar i ett riktigt destruktivt förhållande som du inte kan ta dig ur.

Ta hjälp med det och blocka denna kille helt från ditt liv (möjligen be om ursäkt som någon skriver, nu tror jag han bara kör med det men såklart ingen ska behöva bli tvingad till sex, finns det någon sanning bakom det är det ju brottsligt, sedan vad som hänt mellan er kan ju bara ni två svara på). Att han fotat dig när du varit ute är inte heller något normalt beteende och är ju även det brottsligt och faktiskt väldigt creepy, oavsett om han har känslor för dig eller inte.

Sedan angående att du fick blackout och hånglade med en kollega... Alltså, dricker man så man får blackouter är det nog dags att ta tag i de problemen också.
Men för din egen skull - blocka killen.
 
Hade glömt tagit bort han på snap så vi har pratat lite där till och från. Började med att han tog en smygbild på mig när jag var ute med hundarna (vi bor i samma område). Så började vi skriva vilket jag ångrar grovt. Jag skrev jag mådde väldigt dåligt över detta men att jag måste gå vidare. Helt plösligt börjar han skriva en massa att jag har tjatat mig till sex, att han inte alls haft lust pga sitt psykiska mående och att jag inte har fattat de. Känner mig så jäkla äcklad av mig själv att jag trott att det var på bådas intiativ men att han helt plösligt säger i efterhand att han egentligen inte ville. Sen har jag typ fått ångest atacker och bara gråter. Sagt jag vill träffa honom för att prata ut och avsluta de snyggt vill inte ha detta krig.

Träffa honom inte, finns absolut ingen anledning till det.

Läste detta i dejtingtråden från en psykolog.
"Många förväntar sig, eller till och med kräver att få till ett avslut (closure) genom den andre. Men avslut är inte något man får, utan något man skapar själv."

Försök ta till dig det.
 
Jag vet jag egentligen inte borde träffa honom. Det är väll mer för min egen skull då jag vill gå vidare utan några frågetecken. Blev fullstängdigt i chock när han skrev att jag tjatat mig till sex, då det oftast var på hans intiativ. Visst någon gång kanske jag blev irriterad för han var trött men minns ingen annan gång. Sen skrev han också att om jag kliar hans rygg kliar han min, får han låna min bil, får jag va med honom. Han vill hela tiden ha något ifrån mig osv. Oftast jag som gör mat, och bjuder när vi är ute för han "har glömt plånboken hemma" så "glömmer han att swisha". Jag hör själv hur dåligt detta är men denna månaden har jag mått bra för första gången på länge, men allting fallerade efter den grejjen som hände på fyllan.
 
Han sa han ville fortsätta träffa mig genom platonisk vänskap. Att han pratar med tjejer från dejtingsidor för att hitta vänskap, för han har inte så mycket vänner. Att han inte har någon sexlust alls just nu varken med mig eller någon annan tjej. Men när han helt plösligt ville ses och jag föreslog en tid så kan han inte. Vilket gör mig frustrerad för känns som att han leker med mig och vill få mig att må dåligt. Jag vill inte vara med honom men jag vill bara ha ett avslut för min egen skull. Då mitt mående inte är det bästa just nu. Har mått dåligt i perioder men när vi träffades i en månad dagligen så glömde jag bort mitt dåliga måående och mådde bra. Men nu har allt raserat.
Nej han är inte ute efter vänskap.

Han påstår att du tjatat dig till sex och han har inte velat ligga...vem vill vara vän med någon som som tjatat omkull en mot ens vilja? Det finns ingen rim och reson i hans ord :cautious:

Han ljuger och manipulerar. Klipp alla band med den här killen.
 
Så kan det absolut vara men oavsett tycker jag det tillhör gott uppförande och god medmänsklighet att be om ursäkt om någon tar upp att den känt sig tvingad till sex faktiskt.
Ja absolut! Helt rätt! Det var inte den biten jag menade utan mer att TS verkligen ska bryta, hon bad om ursäkt, hon vill rätt och väl men att då ses efter att en ursäkt ändå getts känns lite som att man ”fastnar i fällan”
 
Tror jag sparat ner den från Buke en gång i tiden. Tycker den är bra och tror att den passar här också.

46516228_320148725473583_8351693932911919104_n.jpg
 
@Mallju
Jag vill inte vara taskig mot dig men ditt dåliga mående och ditt behov av "avslut" är inte hans ansvar utan ditt eget.

Du inser ju själv att den relation ni har är destruktiv och du har bett om ursäkt, då är det dags att du tar tag i dig själv och lämnar honom att ta tag i sig eller göra vad fan han vill.
 
Jag vet jag egentligen inte borde träffa honom. Det är väll mer för min egen skull då jag vill gå vidare utan några frågetecken. Blev fullstängdigt i chock när han skrev att jag tjatat mig till sex, då det oftast var på hans intiativ. Visst någon gång kanske jag blev irriterad för han var trött men minns ingen annan gång. Sen skrev han också att om jag kliar hans rygg kliar han min, får han låna min bil, får jag va med honom. Han vill hela tiden ha något ifrån mig osv. Oftast jag som gör mat, och bjuder när vi är ute för han "har glömt plånboken hemma" så "glömmer han att swisha". Jag hör själv hur dåligt detta är men denna månaden har jag mått bra för första gången på länge, men allting fallerade efter den grejjen som hände på fyllan.
Men herregud! Ska du låna ut din bil för att ”då får du vara med honom”?
Det är ju helt sjukt! Du ska ju inte betala för att få umgås med honom. Så säger ju ingen bra vän eller bra dejt. Eller bra människa för den delen.

Efter allt du skrivit här känner jag bara ”klipp allt och spring”!

Det känns som att du kanske drar till dig fel sorters män just när du mår så dåligt.
Får du hjälp med ditt mående? Det låter verkligen som att du kunde behöva det. 😊
 
Jag går för nuvarande hos en psykolog för att ta tag i mitt mående. Hon tror mycket att jag dras till dessa "män" pga att min pappa behandlade mig dåligt och att man dras till män som gör desamma. DEt blir en trygghetskänsla. Att det är något man är van vid. När jag tänker efter så är han väldigt lik min pappa. Sitta på soffan och bli serverad på silverfat. Inte få uppskattning tillbaka för de man gör. Tyvärr när jag träffar en kille som är väldigt snäll och bra som vill ha mig så drar jag öronen åt mig och känslorna dör tyvärr. Men när någon ger mig kalla handen så blir jag helt psyko och vill inget annat än att vara med denna personen. Så ja fast jag vet detta inte är en kille jag har någon framtid med. Han vill varken ha hus, barn eller leva livet som jag vill. UTan vill bo i Berlin och leva life.
 
Rent krasst vill han ju bara utnyttja dig till att du betalar en massa saker för honom och lånar ut din bil och dylikt. Så beter sig inte en vän. Att han sen är så obehaglig att han smyger runt och fotar dig när du inte ens vet att han är i närheten eller säger att han har blivit tvingad till sex, det gör bara att han går från "vanligt" snål/gniden/parasit-Ove-Sundberg till att kännas riktigt creepy. Kapa alla band, blocka honom överallt, ha ingen som helst kontakt med honom. För din egen skull.
 
Jag går för nuvarande hos en psykolog för att ta tag i mitt mående. Hon tror mycket att jag dras till dessa "män" pga att min pappa behandlade mig dåligt och att man dras till män som gör desamma. DEt blir en trygghetskänsla. Att det är något man är van vid. När jag tänker efter så är han väldigt lik min pappa. Sitta på soffan och bli serverad på silverfat. Inte få uppskattning tillbaka för de man gör. Tyvärr när jag träffar en kille som är väldigt snäll och bra som vill ha mig så drar jag öronen åt mig och känslorna dör tyvärr. Men när någon ger mig kalla handen så blir jag helt psyko och vill inget annat än att vara med denna personen. Så ja fast jag vet detta inte är en kille jag har någon framtid med. Han vill varken ha hus, barn eller leva livet som jag vill. UTan vill bo i Berlin och leva life.
Första steget i terapi är att förstå. Andra steget är att förändra. Jag tror på din förmåga att göra den förändringen. Det är svårt, men om du bestämmer dig, blockar honom överallt, och sen vänder dig till din psykolog för verktyg för att hantera det, så tror jag att du kommer må mycket, mycket bättre än om du ser denna insikt om dig själv som något som ska få styra dig framöver.
 
Jag går för nuvarande hos en psykolog för att ta tag i mitt mående. Hon tror mycket att jag dras till dessa "män" pga att min pappa behandlade mig dåligt och att man dras till män som gör desamma. DEt blir en trygghetskänsla. Att det är något man är van vid. När jag tänker efter så är han väldigt lik min pappa. Sitta på soffan och bli serverad på silverfat. Inte få uppskattning tillbaka för de man gör. Tyvärr när jag träffar en kille som är väldigt snäll och bra som vill ha mig så drar jag öronen åt mig och känslorna dör tyvärr. Men när någon ger mig kalla handen så blir jag helt psyko och vill inget annat än att vara med denna personen. Så ja fast jag vet detta inte är en kille jag har någon framtid med. Han vill varken ha hus, barn eller leva livet som jag vill. UTan vill bo i Berlin och leva life.
Jättebra att du jobbar med detta tillsammans med din psykolog.
Det brukar ta lite tid att komma ifrån gamla mönster, speciellt såna som härrör från barndomen. Men det går. Du behöver inte alltid dras till själviska och destruktiva män.
 
Han sa han ville fortsätta träffa mig genom platonisk vänskap. Att han pratar med tjejer från dejtingsidor för att hitta vänskap, för han har inte så mycket vänner. Att han inte har någon sexlust alls just nu varken med mig eller någon annan tjej. Men när han helt plösligt ville ses och jag föreslog en tid så kan han inte. Vilket gör mig frustrerad för känns som att han leker med mig och vill få mig att må dåligt. Jag vill inte vara med honom men jag vill bara ha ett avslut för min egen skull. Då mitt mående inte är det bästa just nu. Har mått dåligt i perioder men när vi träffades i en månad dagligen så glömde jag bort mitt dåliga måående och mådde bra. Men nu har allt raserat.
Vill han träffa platoniska tjejkompisar på Tinder för att han är ensam? Du hör ju själv hur det låter. Tinder är väl inte stället för en kille som vill hitta platonska vänner?
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 049
Senast: Whoever
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 968
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 813
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 692
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp