Börja tävla hur gör man?

Shaggy

Trådstartare
Igår var jag med på en klubb tävling och fick då helt klart mersmak, det var ju kul. Resultate var väl inte så lysande 5:a i horsemanship (9 deltagare och jag tyckte jag red sämst ;)) i Western riding blev jag diskad (red på fel sida av en kon) men där funkade hässten mycket bättre :love:.
Hur gör jag om jag vill börja tävla på riktigt? Licens? Jag måste väl vara med i en Western klubb?
Snälla berätta. Både Novan och jag tyckte det var KUL och vill prova fler gånger :).
 
I värmland finns två klubbar:
http://hem.passagen.se/jozz/cwr/
http://w1.573.telia.com/~u57303467/Index_b.htm

Tar du kontakt med någon av dem så kan de hjälpa dig vidare. Du måste vara medlem i en klubb och om du skall tävla på större tävlingar än klubbtävlingar så krävs license. I år finns det dock inte så många fler tävlingar. Sedan kan du köpa regelboken av din klubb, där kan du ta reda på allt möjligt om tävlingar..

Om du vill träna lite innan framtida tävlingar så brukar klubben anordna clinics som man kan vara med på..

Lycka till! :)
 
Tack för svaret.
Det är nog inte aktuellt att tävla i år. Vi måste lära oss lite mer först :D
 
Det finns faktiskt fyra westernklubbar i Värmland.
Hagforsbygdens Westernryttare , Sun City westernriders ,
Wermland Western Riders och Cross Road Westernriders. Ska man börja tävla är det bästa att gå med i en klubb , läsa proppar och anmäla sig . Träna är ju bra också.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 052
Senast: Cambrie
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 746
Senast: Mia_R
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 109
Senast: Acto
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
3 968
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp