Början till destruktivt förhållande, eller överreagerar jag?

Håller med ovanstående talare om att säga rakt ut till henne att det bara ska vara ni vänner som ses, och inte pojkvännen. Jag hade tyckt att det hade känts väldigt märkligt om någon av mina vänner hade envisats med att ha sin pojkvän med sig varenda gång vi skulle ses. Det är väl en annan sak om alla är par och man har parmiddagar tillsammans, men även om man har det kan ju "bara tjejerna" ses ibland ändå.
 
Säg rakt ut hur det ligger till. Det är inte helt otroligt att det är han som kräver att få följa med. Han verkar vara av den där mindre balanserade typen som är svartsjuk, avundsjuk och kontrollerande.

Då går det inte att hänvisa till att "det är tjejmiddag", då kommer han att berätta för henne att om hon verkligen var rädd om deras förhållande, skulle hon förstå att tjejmiddagar är bara att glömma eftersom han mår dåligt av sådant påhitt. Att hon skämmer ut honom och att det egentligen inte alla är en tjejmiddag utan ett förklätt swingerparty utan partner, där hon kommer att ligga runt och det är därför hon vill gå.

Det går inte riktigt att resonera logiskt OM det är en sådan typ han är. Då är det bättre att säga rent ut till henne att ni vill ha egentid med henne, och låta henne lämna respons på det. Kanske kommer sanningen fram? Vad det nu kan vara...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 025
Senast: Whoever
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 404
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp