Börjar bli jobbigt det här...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snorar o hostar fortfarande, trots att jag kört med "receptfria" aptoket gällande alvedon, otrivin nässpray, theracough hostmedicin o diverse halstabletter samt coldzyme (nån slags spray mot förkylning)... Så i dag ringde jag vårdcentralen och sköterskan skrev ut hostmedicin på stört. Jag har varit på väg ut 3 gånger sedan dess... men vänt och gått in igen pga host och snorattack. Så hämtar recept i morgon i stället.
 

Hur gammal är sonen? Jag förstod innebörden av "medicin" rätt snart, någonstans mellan 2-3 års åldern. Kanske mest för att mig fick man tvinga i medicin, och truga genom att säga att man skulle må bättre efter.

Den hostmedicinen jag fick, för väldigt länge sen som jag upplevde hade en slags verkan (även om det inte var den slags verkan jag hade föredragit) var i tablettform. undrar om det gjorde någon skillnad?

I vuxen ålder har jag fått både mollipect och cocillana, hjälpte inte det minsta.
Numera gör jag tvärt om, och dricker mjölk när jag blir hostig. Det ger lite extra slem att hosta upp, så att man inte torrhostar sig fördärvad. Luftrören känns betydligt mindre ömma och slitna då.
Han blir två i februari :)
Ah, så kan det kanske också vara @vallhund (jag står fast vid min choklad :D:rofl:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp