Börjat få samtal från Belgien

Mirre

Trådstartare
Har senaste tiden blivit uppringd av nummer från Belgien. Svarar inte utan trycker bort det hela tiden, vilket gör att de ringer igen och igen och igen. Så mycket att jag inte ens hinner gå in och blocka numret utan måste ställa telefonen på flygplansläge för att överhuvudtaget kunna göra något på telefonen. Blockerade första numret och nu ringde det igen från ett annat nr, lyckligtvis lyckades jag blocka det direkt då. Jag förutsätter att det är någon form av spam eller liknande, någon som varit med om samma? Fattar inte varför det börjat ringa mig helt plötsligt
 
Är det samma nummer?
Jag får väldigt mycket samtal från UK i perioder, men störigt nog så är det olika nummer hela tiden så man kan inte blocka. Svarar såklart aldrig, det är någon form av scam.
 
Har senaste tiden blivit uppringd av nummer från Belgien. Svarar inte utan trycker bort det hela tiden, vilket gör att de ringer igen och igen och igen. Så mycket att jag inte ens hinner gå in och blocka numret utan måste ställa telefonen på flygplansläge för att överhuvudtaget kunna göra något på telefonen. Blockerade första numret och nu ringde det igen från ett annat nr, lyckligtvis lyckades jag blocka det direkt då. Jag förutsätter att det är någon form av spam eller liknande, någon som varit med om samma? Fattar inte varför det börjat ringa mig helt plötsligt

Jag hade en period med det för några veckor sedan... jag svarar alltid eftersom det är min jobbtelefon också. De slutade efter några gånger när jag pratade norrländska med dem och låtsades inte förstå engelska :angel:
 
Känner nog ingen som aldrig fått sånt. Jag hade en period där det ringde italienska nummer i tid och otid. Tror jag blockade något nummer, resten svarade jag bara inte på. Detta var på jobbtelefon men alla mina såna kontakter är på nationell nivå.
 
Jag hade en period med det för några veckor sedan... jag svarar alltid eftersom det är min jobbtelefon också. De slutade efter några gånger när jag pratade norrländska med dem och låtsades inte förstå engelska :angel:
Påminner om när min mor besvärades av Jehovas under en period. Hon tog glatt med dem till lagårn och berättade detaljerat om hur korna sket och vad det tydde på, vad de fick att äta och mockade gärna lite när de ändå var där....
efter ett par besök kom de inte längre

Törs inte säga nåt om frekvensen av skumma samtal hos mig, ifall det straffar sig......
 
Det är väl betalsamtal, tror jag, dvs den som svarar får betala för samtalet? Det är så de tjänar pengar.Inte minst när de sätter en på Vänta och man väntar en kvart medan pengarna tickar iväg. Tidigare kom de samtalen oftast från afrikanska länder men folk blev väl smarta för att svara till slut. Så nu ser det ut som om de kommer från Belgien etc vilken kanske ska se mer trovärdigt ut, tyvärr.
 
Har senaste tiden blivit uppringd av nummer från Belgien. Svarar inte utan trycker bort det hela tiden, vilket gör att de ringer igen och igen och igen. Så mycket att jag inte ens hinner gå in och blocka numret utan måste ställa telefonen på flygplansläge för att överhuvudtaget kunna göra något på telefonen. Blockerade första numret och nu ringde det igen från ett annat nr, lyckligtvis lyckades jag blocka det direkt då. Jag förutsätter att det är någon form av spam eller liknande, någon som varit med om samma? Fattar inte varför det börjat ringa mig helt plötsligt

Äsch, de vill bara håna dig för fotbollsmatchförlusten i fredags så svara inte! :)

Mer seriöst: kan du kontakta din telefonoperatör och fråga om de har någon lösning i nätet att erbjuda?
 
Det är olika nr men det skiljer bara någon siffra mellan dem. Jag blockar alla nummer så fort jag kan.
 
Min pappa råkade ut för något sådant där, dock inte Belgien.
Han kunde ha hundratals missade samtal på några timmar.

Tror det löste sig genom att ladda ner en app, precis som @sjoberga säger. Han blockerade i alla fall landsnumret och fick slut på det hela på så vis.

Teorin var att det var något slags robot som fått nån glitch och därför mekaniskt ringde o ringde.
 
Det är väl betalsamtal, tror jag, dvs den som svarar får betala för samtalet? Det är så de tjänar pengar.Inte minst när de sätter en på Vänta och man väntar en kvart medan pengarna tickar iväg. Tidigare kom de samtalen oftast från afrikanska länder men folk blev väl smarta för att svara till slut. Så nu ser det ut som om de kommer från Belgien etc vilken kanske ska se mer trovärdigt ut, tyvärr.
Jag tror inte man får betala bara för att man svarar. Det är väl om man ringer upp numret man får betala, så ofta ringer de bara någon signal, eller lägger på snabbt om man svarar.
 
Det är väl betalsamtal, tror jag, dvs den som svarar får betala för samtalet? Det är så de tjänar pengar.Inte minst när de sätter en på Vänta och man väntar en kvart medan pengarna tickar iväg. Tidigare kom de samtalen oftast från afrikanska länder men folk blev väl smarta för att svara till slut. Så nu ser det ut som om de kommer från Belgien etc vilken kanske ska se mer trovärdigt ut, tyvärr.

Jag tror inte det. När jag fick ett samtal från något land, Mauritius(?) så ringde jag i panik till Comviq och frågade om jag behövde betala eftersom jag svarade. De sa nej och att det är om man ringer upp som det kostar multum. Kom inte heller något på fakturan.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hade en djupt suspekt upplevelse med min telefon. Väntade ett viktigt samtal som gick om intet. Fick inte något inkommande samtal att...
Svar
9
· Visningar
1 596
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Snabb fråga. Det är en äldre man som via telefon sista året förföljt mig. Han har skrivit sms och är väldigt kontaktsökande. Vi har...
2
Svar
26
· Visningar
3 624
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 967
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp