Börjes-inköp

Russis

Trådstartare
För några dagar sen fick jag hem saker jag beställt från Börjes (samt att jag fck lite saker även idag). Då HubbNubb (tror jag det var) gärna ville veta hur läderridstövlarna Perfect var, tänkte jag rapportera mina synpunkter på dom, och resten av grejerna (förutom småsakerna, typ hinkar, putsgrejer och liknande :D ):

DRESSYRSCHABRAK, VITT 99 KR: Passade bra och är riktigt fint, verkar helt klart bra till det priset.
MELBOURNE JOCPHURSSKO (STÅLHÄTTA), 349 KR: Mycket fina och passade bra. Bra till det priset!
NYLONGRIMMA, ca 30 KR: Måste bara skriva med den, trots att det är en "småsak"! En grimma som helt klart var prisvärd, och den passar min häst häst bäst av alla grimmor (även betydligt dyrare) jag provat.
FLY STOP FLUGTÄCKE 318 KR: Verkar mycket bra, och halsen var ordentligt lång så den nog sitter bra och täcker mycket. Täcket var dock (till skillnad mot övriga täcken hästen har i samma storlek) något litet i storleken, men det går bra ändå.
BANDAGEUNDERLÄGG OCH BENLINDOR ca 60 resp. 88 KR: Paddarna var mjuka och bra. Lindorna (elastiska) verkar även de helt okej. Prisvärda!
MINITÄCKE, 199 KR: Ser mycket fint ut och verkade bra, men hade tyvärr usel passform (i alla fall till min shettis). Var lagomt i rygglängden, men hängde till knäna. :crazy: Ska skickas tillbaka (ev byte till annan storlek, beroende på vad det är för mått på dom). Synd, för täcket verkar väldigt bra för övrigt!
LÄDERRIDSTÖVEL PERFECT GL, 998 KR: Var kanske lite hårdare än många andra (men det beror väl också på smak), annars var de mycket fina och jag tror helt klart att de är värda sitt pris. Tyvärr var de för höga för mej (jag som trodde jag mätt så noggrant) och jag får nog skicka tillbaka dom. Hade de passat hade jag varit mycket nöjd med dom!
RIDBYXOR HELSKODDA, 249 KR: Mjuka och goa, känns jättebra! Perfekt att ha som extra ridbyxor/"slit-och-släng".
FLUGHUVA/ÖRONSKYDD, 35 KR: Köpte två stycken, en grå och en brun. Mycket fina! Är supernöjd! :love:

På det hela taget är jag alltså mycket nöjd med sakerna! :)


----

Philadelphia Flyers! Ja, ja , ja. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
 
Senast ändrad:
Sv: Börjes-inköp

men du tänk på att läderstövlar säckar ihop flera cm, så de kanske visst passar.
 
Sv: Börjes-inköp

Har också ridbyxorna för 249kr inne på mitt tredje par, en av de skönaste ridbyxorna jag haft på länge, okey förväntar mig inte att de ska hålla i evighet men håller bra hittils.. =)

Fick hem igår en beige huva, =) jätte snygg =P
 
Sv: Börjes-inköp

Jag har de ridstövlarna men gav bara 298 kr för dem i affären! :banana:
De var oxå lite höga för mig men har sjunkit ihop några cm. och passar super nu! Var lite stela i början, som alla andra läder stövlar, men är riktigt mjuka och sköna nu! :love:
 
Sv: Börjes-inköp

Hm.. Ja, det har du ju rätt i! :)

Men hur länge tar det innan de sjunker ner, tro? Som det är nu så kan jag inte böja benet överhuvudtaget. Är det bara att gå mycket med dom, och hoppas att de sjunker ner tillräckligt mycket?
 
Sv: Börjes-inköp

Jag hade också tänkt att köpa jodphurs skorna med stålhätta. Hur är dom i storlekarna?
 
Sv: Börjes-inköp

Jag tycker att de var normala. Men det är lite svårt att säga, jag har allt mellan 37-39 på mina skor, och jag tog 38 på dessa. De passade jättebra. Men jag har hört av andra att många av Börjs skor ska vara små i storlekarna, men det kanske inte gäller just dessa...
 
Sv: Börjes-inköp

Du kan ju lägga i en kil i stöveln tills den har sjunkit ihop, då är de inte obekväma att rida i i början...
 
Sv: Börjes-inköp

Okej, inget minitäcke för min häst då, tack :)
 
Sv: Börjes-inköp

Jag har oxå en kil i hälen i mina stövlar för de e oxå lite för höga, så prova det! Det gör skillnad!
Finns säkert i vilken skoaffär som helst! www.henrikssonsridsport.se har dom oxå, där köpte jag mina!
 
Sv: Börjes-inköp

Mina stövlar sjönk ihop snabbt (okej, de var inge från Börjes men ändå).
Nu tycker jag att de har sjunkit ihop för mycket, mina ben är för smala så jag måste ha ridstrumpor under :p
 
Sv: Börjes-inköp

Jag har också Börjes läderridstövlar och är helnöjd. Mina har jag haft länge, kanske 2 år eller nåt (dock endast använda vid tävling och träning). Dom har hållt skitbra och knappt säckat ihop alls. Klart värda sin vikt i guld :D
 
Sv: Börjes-inköp

Åååå, jag som funderar på att köpa Minitäcket (regntäcket)...

Risken finns ju att jag skulle behöva regntäcket till mitt lilla 1-åriga russ nu i höst/vinter om det blir väldigt regnigt. Han ska lära sig ha täcke och därför vill jag köpa ett så billigt som möjligt eftersom jag gissar att det inte kommer att vara helt så länge.

Jag får väl kolla på det när jag kommer till Börjes. Annars får det bli ett Himalaya.
 
Sv: Börjes-inköp

Måste bara säga att Minitäcket (vintertäcket) är urbra! Har haft det till min B-ponny i flera år. Det är dock lite litet i storleken till henne (105). Storhäst täcken i 105 blir för stora och hänger ner på knäna men detta är ju för ponnysar, så då blev 105 lite litet... jaja.
Men det håller jättebra, har aldrig impregnerat det men det håller tätt. Blev dock en stor reva på sidan av en täckesbitande hästgalning i år:p
 
Sv: Börjes-inköp

Lägg i en kork kil i hälen.Brukar fungera.Finns att köpa hoss de flesta skohandlare
 

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 085
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 190
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 104
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 721
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp