Börjes Klippmaskiner!

köpte den vita för ca 850 kr. Har rakat många hästar med den men nu har sladden man laddar med frusit sönder tror jag. Är annars mycket nöjd med den. Bekväm och tyst att använda.
 
Jag har en Wahl KM 1 o är mkt nöjd med den. Liten lätt o tystgående. Har haft den i typ 4 år tror jag o gjort i snitt 5 helklippningar/år. Har slipat skären.
 
Ja på våra marsvin funkar dom inte, det har en stallgranne provat. Och sen fick vi oss ett gott skratt. :rofl:
 
Så den funkar alltså att göra helklippningar med? Annars rekommenderar de väl den till halvklippningar max och sen deras dyraste på 3 600:- för att klippa hela hästen med? Men det låter ju bra, är på jakt efter ny klippmaskin nämligen och 3 600:- känns DYRT!! Å andra sidan är det ju onödigt att lägga strax över 1 000:- i år och sen upptäcka att den ändå inte funkade som planerat och ist lägga de där 3 600:- nästa år..Gah! Vet inte hur jag ska göra men måste ha en maskin!

//jo7 :bump:
 
Det är mkt pengar medn endå värt att satsa på ! du slipper oroa dig varje år för hur du sk afå tag i en och sen kan du ju alltid hyra ut den / klipp aandra hästar så har du snart tjänat ihop den pengarna ! jag har tjänat 5000 kr på min (två vintrar)
 
Den dyra låter ganska mkt, betydligt mer än de små (Wahl, de låter knappt ingenting) men den har funkat väldigt bra.
Den lilla Wahl har det däremot varit lite småproblem med ibland
 
Okej. men jag vill typ klippa filt-klippning på min pålle så att han bara har päls på ryggen. Håller den? för det är min kära far som ska köpa, och han vill inte lägga ut 4000kr. antagligen så... vilken rekomenderar ni?
 
Sv: Re: Börjes Klippmaskiner!

Mitt varmblod svettas som en jag vet inte vad när jag rider nu, hon har ganska tjock päls och här är det inte mycket till vinter. Funderar på att klippa henne lite så att hon inte blir så varm.

Funkar någon av börjes Wahl maskiner bra att spårklippa en häst med?
 
Sv: Börjes Klippmaskiner!

Det rekommenderas inte ens att helklippa hästen med den största av maskinerna så du vet...
Jag har den sladdlösa men har faktiskt lyckats med rejäl spårklippning på mina isisar, nackdelen är att batterierna inte håller så länge å man får ha sladden i när man ska klippa för annars dör den efter en minut typ. :eek:

Köp hellre en av de med sladd men ta en av de billigare då de ändå är lika bra som den stora.Ska du köpa en stark klippmaskin rekommenderar jag en liknande som Hööks har.(fast de låter så mkt att det inte funkar på mina hästar)

Men klipper du tidigt när inte hela hästen har 20 cm päls så funkar det. :smirk:
Ändå måste jag rekommendera Börjes klippmaskiner då de är tystgående, har testat vanliga klippmaskiner för hässtar men det var omöjligt att klippa, till å med med bomull i öronen å 3 starka killar som höll i hästen... :crazy:
 
Sv: Börjes Klippmaskiner!

Någon mer som har en Wahl klippmaskin från börjes?
 
Sv: Börjes Klippmaskiner!

Jag har en "laval" köpt på granngården :love: .
Har haft den i 4 år och har 3 helklippta hästar så den används ofta.
Slipade skären förra året, alltså efter 3 års flitig användning. Den är verkligen suverän, möjligen en aning tung så att man blir trött i armen efter ett tag.
Kommer inte ihåg vad den kostade, men ca 3000:- tror jag.
Det är alltid enklare med service och garanti om man handlar i en butik.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Börjes Klippmaskiner!

Jag ska ju inte helklippa hästen utan bara spårklippa.
Har ingen lust att köpa en klippmaskin för 3-4000 kr.

Så, nu vill jag ha tips på bra billiga maskiner som duger att delklippa hästen med!!
 
Sv: Börjes Klippmaskiner!

Oj, det var läääänge sedan du frågade, men såg ej förräns nu då tråden kom upp igen...

Ja, jag är som sagt mkt nöjd med den och den fungerar att göra helklippningar med, tom på min lurviga fjorda.
Klipper i snitt mina 2 hästar 2 ggr/år och sedan blir det alltid att jag klipper åt någon kompis osså.

Skären måste slipas oftare än till en större maskin, det är väl det enda. Men det är inte så dyrt, kostar ca 50.-/skär. Men ett par helklippningar kan jag iaf göra innan det behöver slipas. Beror ju på hur skitig och tjockpälsad hästen är.
 

Liknande trådar

Utrustning https://www.hooks.se/hast/skotsel-vard/klippning/klippmaskin-cordless-fairfield Någon som provat denna? Vad tycker ni om den iså fall...
2
Svar
27
· Visningar
1 993
Senast: Bison
·
Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
892
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag letar en sladdlös tyst klippmaskin till min häst. Det har tagit en stunds träning innan han har tyckt att det är ok att bli klippt...
2
Svar
21
· Visningar
1 351
Senast: mysboll
·
Utrustning Min klippmaskin som är isch 4 år gammal, köpt från jula stendog mitt under en klippning av ponnyn. Sambon har kollat på den, men hittar...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp