Börjes - Kvalité?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Fick för mig att titta på hur Börjes sortiment ser ut idag. Jag var nere i butiken för typ 10 år sedan, och sen aldrig haft någon mer "kontakt" med företaget så. Men i alla fall. Stör mig något så in i Norden på katalogens omslag (:rage:) men annars hittade jag faktiskt en hel del grejer som tilltalade mig!
En tröja, en oljerock, ett par ridbyxor, två träns och tre täcken för att vara exakt :D
Men hur är kvalitén nu för tiden? Vet att de jag köpte för 8 år sedan var i allt annat än okej kvalité, men har det blivit bättre? Kan tillägga att alla de grejerna jag föll för, ligger i ungefär samma prisklass som Hööks grejer (dvs. lite "dyrare" i Börjes mått mätt) :)
 
Fick för mig att titta på hur Börjes sortiment ser ut idag. Jag var nere i butiken för typ 10 år sedan, och sen aldrig haft någon mer "kontakt" med företaget så. Men i alla fall. Stör mig något så in i Norden på katalogens omslag (:rage:) men annars hittade jag faktiskt en hel del grejer som tilltalade mig!
En tröja, en oljerock, ett par ridbyxor, två träns och tre täcken för att vara exakt :D
Men hur är kvalitén nu för tiden? Vet att de jag köpte för 8 år sedan var i allt annat än okej kvalité, men har det blivit bättre? Kan tillägga att alla de grejerna jag föll för, ligger i ungefär samma prisklass som Hööks grejer (dvs. lite "dyrare" i Börjes mått mätt) :)
Täckena är rätt bra. Hållt otroligt mkt bättre än mina hw rhino o amigo täcken både vad gäller att hålla tätt o rivstyrka.
 
Mitt Himalaya regntäcke höll ute vätan mycket bättre än stallkompisarnas dyra märkestäcken. Efter mer än fem års regelbunden användning fastnade någon del av det, minns inte vilken, och det revs sönder.

Har ett par ridbyxor som jag köpte billigt som höll bättre än mina märkesbyxor som kostade 1 500:- mer.
 
@Elisha @Görel Låter ju toppenbra, särskilt det där med täckena! :) Nej, HW ger jag inte mycket för i dagsläget. Köpte ett regntäcke till min ponny-häst. Efter 6 dagar har hela ena framspännet lossnat! :arghh: :rage:
 
Visst är grejerna helt okej, men jag gillar inte företaget sen jag fick vänta 2+ månader på att mitt paket skulle skickas. Och då ringde vi och tjatade flera gånger också... :meh:
 
Visst är grejerna helt okej, men jag gillar inte företaget sen jag fick vänta 2+ månader på att mitt paket skulle skickas. Och då ringde vi och tjatade flera gånger också... :meh:
Tror att ts bor i sthlm så hon kanske åker till butiken i bro istället då :)
 
Fick för mig att titta på hur Börjes sortiment ser ut idag. Jag var nere i butiken för typ 10 år sedan, och sen aldrig haft någon mer "kontakt" med företaget så. Men i alla fall. Stör mig något så in i Norden på katalogens omslag (:rage:) men annars hittade jag faktiskt en hel del grejer som tilltalade mig!
En tröja, en oljerock, ett par ridbyxor, två träns och tre täcken för att vara exakt :D
Men hur är kvalitén nu för tiden? Vet att de jag köpte för 8 år sedan var i allt annat än okej kvalité, men har det blivit bättre? Kan tillägga att alla de grejerna jag föll för, ligger i ungefär samma prisklass som Hööks grejer (dvs. lite "dyrare" i Börjes mått mätt) :)

Ridbyxorna beror på vilket material, de i mer "bomullstyg" är inte så fancy men de som har det lite mer stretschiga (ala kingsland, animo mfl) är helt klart över godkänt! absolut jämförbart med höks eller kingsland enligt mig, men med mindre detaljer.

Täckena kan vissa modeller ha lite dålig utformning på tex bogpartiet,och jag upplever att ripstopen är lite låg. Har dock något regntäcke därifrån som varit bra och ett vintertäcke som är bra förutom som ovan nämt, ripstopen är för låg så de går sönder för minsta lilla.
Tröjor och oljerock har jag aldrig köpt därifrån, men jag har svårt att tänka mig att dessa skulle vara sämre än tex hööks.

Tränsen är väääligt varierande. Jag upplever att man kan göra riktiga fynd där, men sen i samma modell av träns hittar man riktiga måndagsexemplar, så där hade jag velat åka dit och känna på dem.

Skulle jag vilja köpa tex lädervaror så hade jag nog valt att åka dit eller be någon man känner åka och köpa den åt mig och sedan skicka, just eftersom det är så varierande i kvalité. Ridbyxor, tröjor och jackor är bara beställa och täcken får man nog kanske ta en chansning ang passformen:)
 
Jag köpte deras övergångstäcke,1200D svart-orange med 100g och det sitter riktigt bra på mina hästar =) Ska beställa några till faktisk. Annars så har dom bra priser på liniment, sårvård och pälsvård. Och reflexer är nästan gratis =) Älskar dom elastiska som går att ha över skydd!
 
Visst är grejerna helt okej, men jag gillar inte företaget sen jag fick vänta 2+ månader på att mitt paket skulle skickas. Och då ringde vi och tjatade flera gånger också... :meh:
Konstigt, varje gång jag beställt har de skickat väldigt fort. Kan det ha rört sig om att de inte hade en vara inne på lager och väntade på att den skulle komma in? Eller fick du en förklaring?
 
Fick för mig att titta på hur Börjes sortiment ser ut idag. Jag var nere i butiken för typ 10 år sedan, och sen aldrig haft någon mer "kontakt" med företaget så. Men i alla fall. Stör mig något så in i Norden på katalogens omslag (:rage:) men annars hittade jag faktiskt en hel del grejer som tilltalade mig!
En tröja, en oljerock, ett par ridbyxor, två träns och tre täcken för att vara exakt :D
Men hur är kvalitén nu för tiden? Vet att de jag köpte för 8 år sedan var i allt annat än okej kvalité, men har det blivit bättre? Kan tillägga att alla de grejerna jag föll för, ligger i ungefär samma prisklass som Hööks grejer (dvs. lite "dyrare" i Börjes mått mätt) :)

Jag har handlat en del, både stallinredning, häst o ryttarutrustning o är nöjd med allt. Åman grejer har inte gått sönder. O från beställning till att varorna låg på posten va ca 3-4 dagar :)
 
Har även jag alltid fått mina paket snabbt, men aldrig beställt något som inte finns i lager. Då har jag hellre klickat bort det.

Gillar deras stängselsortiment, lädervård/pälsvård, stallutrustning osv. Bra priser och bra grejor!

(Ute)Täckena brukar få bra poäng när man läser bortikring, även de med låga denier. Nu kan jag inte ha det i min hage:meh: men täcket med 1200d har hållt superbra här. Hööks tex vet jag inte ens om de har täcken med mer än 600d så de blir ju bortvalda oavsett.
 
Jag gillar mest att kraffthavren kostar 20 spänn mindre där än på Granngården! Vi har ju en butik här och det finns mkt prisvärt!
 
Det vintertäcke jag köpte på Börjes till min första häst håller än! Det var innan Himalayatäckenas tid. Annars är nog det mesta jag köpt därifrån trasigt/slängt, dock har jag inte handlat där på 10 år nu så det är inte särskilt konstigt. Men är rätt imponerad över täcket, det gav jag bort till en kompis efter att själv ha använt det i 6 år och det används flitigt av hennes hästar än idag. 12 säsonger i Norrland säger en del om ett täcke! :up:

Inköpspriset 2003 var 299 kr om jag minns rätt. :D
 
Vi handlar jättemycket på Börjes, mest flugmedel, boxströ och sånt som de ligger klart lägst i pris på, men även en del prylar. Jag tycker deras täcken är prisvärda, alla vi har köpt sitter bra, har hållit och är regntäta. (Dock är mini-regntäcket värdelöst pga att det saknar bogveck, det blir som en tvångströja på min shettis.) Vi har några träns därifrån som är fina i lädret, men ett par släta lädertyglar jag köpte (deras billigaste) har färgen flagat jättemycket på. Schabraken har jag alltid varit nöjd med. Mina ridskor med stålhätta har varit suveräna, nu efter 3+ års misshandel har de dock spruckit men jag tänker köpa ett par nya likadana. Ridbyxorna brukar jag vara nöjd med, men de två senaste paren jag köpte förra vintern har noppat och gått sönder i skoningen båda två, himla tråkigt. När jag råkat få måndagsexemplar (T.ex. ett gummibett där gummit gick helt sönder efter en användning) har det aldrig varit några problem att få pengarna tillbaka.
 
Mitt förra halvblod var så bred om bogarna så de enda täcken som satt riktigt bra var från Börjes eller Shires. Täckena har bra passform och hållbarhet. Jag köper även deras tråd till hagarna, den är mycket bra.
 
Konstigt, varje gång jag beställt har de skickat väldigt fort. Kan det ha rört sig om att de inte hade en vara inne på lager och väntade på att den skulle komma in? Eller fick du en förklaring?
Jo, först sa de att en vara skulle komma nästa vecka. Helt okej att vänta på det. Men sen gick det en vecka, två veckor och vi frågar om de skickat varan, och jo den hade kommit men då hade en annan vara vi beställt tagit slut och skulle beställas. Och så fortsatte det sådär. Blev lagomt trött när det kom månader senare och vi fick skicka tillbaka två av sakerna dessutom. :p

Säger inte att de är dåliga, inte alls, men jag blev bara lite trött och kommer tänka en extra gång innan jag beställer något igen. :)
 
Väljer Börjes före Hööks. Deras täcken och ridbyxor håller måttet med råge! Skötsel och lädervårdsprodukter är billiga. Sen finns det så klart "skitsaker" in i mellan. Men det gör det ju över allt!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vet inte om det bara är jag, men jag har upplevt måååånga gånger att jag har köpt saker ifrån Hööks som jag inte varit riktigt...
2
Svar
30
· Visningar
5 484
Senast: Fiorano
·
Utrustning För några dagar sen fick jag hem saker jag beställt från Börjes (samt att jag fck lite saker även idag). Då HubbNubb (tror jag det var)...
Svar
19
· Visningar
1 376
Senast: Blondi3958
·
Utrustning Jag börjar bli äldre (30 nu) och har totalt hållit med hästar och i stall i drygt 20 år. När jag var yngre var det mycket viktigt för...
Svar
9
· Visningar
3 622
Senast: jennis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp