Börjes - Kvalité?

Bor relativt nära en av butikerna och jag handlar gärna där. Mest saker som redan nämnts som flugspray, hästgodis, pälsglans, saltsten etc är det ofta bra priser på. Har även köpt flughuvor, nån grimma, boots (eskadron), gelpad (extremt mycket billigare än andra liknande) etc. Har aldrig hittat några ridbyxor av deras egna märken som passat mig, däremot kan man ju hitta både pikeur och kingsland på rea ibland. Köpte tex en pikeurkavaj till bra pris för ett tag sen.
 
Börjes täcken älskar jag :love: Inte minst Himalaya, om de heter så, de billigaste. Fantastiska för det priset, bättre än många i medelprisklassen och till och med bättre än många lite dyrare!

Annars har jag inte så stor erfarenhet av deras grejer, köper mest förbrukningsvaror där som hästvårdsgrejer (prisvärt!), gummiboots (hundra gånger bättre än motsvarande på Hööks, men bara en bråkdel av priset), grimmor och grimskaft (som är som sånt är mest) och sådär.
 
Jo, först sa de att en vara skulle komma nästa vecka. Helt okej att vänta på det. Men sen gick det en vecka, två veckor och vi frågar om de skickat varan, och jo den hade kommit men då hade en annan vara vi beställt tagit slut och skulle beställas. Och så fortsatte det sådär. Blev lagomt trött när det kom månader senare och vi fick skicka tillbaka två av sakerna dessutom. :p

Säger inte att de är dåliga, inte alls, men jag blev bara lite trött och kommer tänka en extra gång innan jag beställer något igen. :)
Har själv råkat ut för något liknande fast från en konkurrent, hade beställt ett par trosor. Tydligen var det kampanj på dom, så de hade med alla trosorna till falsterbo och meddelande detta i ett mail till mig och att det skulle dröja innan de kunde skicka dom.
Ok, lugnt tänkte jag, för de kan ju lägga undan de som jag beställt... men icke... de sålde slut allt och blev meddelad i ett mail efteråt... tyckte det var dålig stil att de inte kunde lägga undan eftersom jag redan hade beställt och de "lovat" att de skulle skickas efter falsterboveckan och kan ärligt säga att jag inte är jättesugen på att handla där i fortsättningen.... :/
Så visst kan man råka ut för otur.
 
Fick för mig att titta på hur Börjes sortiment ser ut idag. Jag var nere i butiken för typ 10 år sedan, och sen aldrig haft någon mer "kontakt" med företaget så. Men i alla fall. Stör mig något så in i Norden på katalogens omslag (:rage:) men annars hittade jag faktiskt en hel del grejer som tilltalade mig!
En tröja, en oljerock, ett par ridbyxor, två träns och tre täcken för att vara exakt :D
Men hur är kvalitén nu för tiden? Vet att de jag köpte för 8 år sedan var i allt annat än okej kvalité, men har det blivit bättre? Kan tillägga att alla de grejerna jag föll för, ligger i ungefär samma prisklass som Hööks grejer (dvs. lite "dyrare" i Börjes mått mätt) :)
Jag läser att många är nöjda med täckena, men där håller jag tyvärr inte med. För mig har de gått sönder fortare än andra täcken, det har blivit långa revor i tyget när någon hagkompis bitit (andra täcken har bara fått ytliga märken). Jag har också köpt träns därifrån som varit riktigt trista i kvalitén, men även andra lädervaror som varit helt OK. Bäst är om man kan ta sig till butiken och klämma och känna!

En del saker är dock riktigt prisvärda, t ex stövelstrumpor som kostar en bråkdel av konkurrenternas motsvarande. Jag har också köpt deras egna helskodda ridbyxor som kostar runt 250:-, är inne på tredje paret nu och de är väldigt prisvärda!
 
Tack för alla svar! Det bådar ju gott! :D
Och som @Elisha säger, så bor jag i Sthlm (om än på fel sida om stan), så jag kommer att åka till butiken i Bro, och kunna klämma på allt först :)
 
Tack för alla svar! Det bådar ju gott! :D
Och som @Elisha säger, så bor jag i Sthlm (om än på fel sida om stan), så jag kommer att åka till butiken i Bro, och kunna klämma på allt först :)
Jag är väldigt nöjd med börjes.
Jag har köpt massor av bra saker där genom åren; ridbyxor, täcken, pälsglans, tömkörningsutrustning, grimskaft, schabrak benskydd, antiglidpad osv. Speciellt nöjd är jag med min hopplatta, den har jag använt i 10 år trots att den kostade en bråkdel av vad de flesta andra märkens gör, och den är inte ens i närheten av att gå sönder än!
Har ännu aldrig haft någon riktigt dålig vara därifrån, det mesta håller långt över förväntan :D
 
Köpt mycket täcken där genom åren och de är väldigt prisvärda! Och att det finns utetäcken med högre Denier än genomsnittet till så bra pris är ju toppen! :) Hööks tex tycker jag inte ens kommer i närheten av samma kvalitet på sina, tyvärr. Grimmor och lindor har också varit bra. Läderprodukter har jag dock inte köpt från Börjes så kan inte uttala mig om dem.
 
Väldigt varierande. Deras kundtjänst är inte toppen direkt.....

Köpte ett vintertäcke, som salufördes som utetäcke. När jag mailade och klagade på att det inte var vattentätt så fick jag bara tillsvar att jag kunde ju ha det kalla och torra dagar!

Samtidigt som jag gjort en del fynd därifrån så jag köper fortfarande ibland. Köpt ett gäng skor i prisklass 150kr som varit snygga och skönt i måååånga år!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vet inte om det bara är jag, men jag har upplevt måååånga gånger att jag har köpt saker ifrån Hööks som jag inte varit riktigt...
2
Svar
30
· Visningar
5 488
Senast: Fiorano
·
Utrustning För några dagar sen fick jag hem saker jag beställt från Börjes (samt att jag fck lite saker även idag). Då HubbNubb (tror jag det var)...
Svar
19
· Visningar
1 381
Senast: Blondi3958
·
Utrustning Jag börjar bli äldre (30 nu) och har totalt hållit med hästar och i stall i drygt 20 år. När jag var yngre var det mycket viktigt för...
Svar
9
· Visningar
3 627
Senast: jennis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp