Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Börjes orkan täcken??

G

Grevinnan

Något att ha???
Har en växande unghäst som bara kommer att ha det i vinter så jag vill inte köpa för dyrt.

Det har fått bra kritik här på Buke.

Ponnyn i mitt stall har ett sådant regntäcke, men det är bara använt en gång ännu, men då ösregnade det hela dagen. När jag kom framåt kvällningen och tog in dem var ponnyn fortfarande helt torr under täcket.

S

sara

MIn kusin har ett sånt som hon är nöjd med (har inte haft det så länge). Hon sa att det var snyggt också som ett plus i kanten..

J

joaa

Vet inget om täcket, men varför ska en växande unghäst ha täcke:mad:??? Borde klara sig fint med päls

G

Grevinnan

Vad bra, då köper jag ett sånt!!!
Mina klippta pållar har täcke och alla går ute från sex på morgonen till åtta på kvällen vilken väderlek det än är.
Och om det "pissregnar" hela dagen så HAR unghästen täcke på sej, men långt ifrån varje dag.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6465 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa ett nytt täcke, men vet inte vilket jag ska ta. Det ska vara regntätt. Runt 50g foder Finnas avtagbar hals Blankt...
Svar
6
· Visningar
446
Utrustning Måste fråga, var köper ni era täcken? Hittar typ bara regntäcke eller minst 200 gr vilket blir alldeles för tjockt?! Varför finns det...
Svar
19
· Visningar
398
Utrustning Måste köpa ett nytt Rambo summer series i större storlek. Hästen Har ett 145 idag där nästan halva rumpan sticker ut 😆 Jag har bytt ut...
Svar
15
· Visningar
403
Foder&Strö Hej, sitter och försöker göra en ny foderstat till hästen då han bara tappar mer och mer i vikt. Veterinär har undersökt, tandläkare och...
Svar
13
· Visningar
338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Fotbolls-EM
  • Sommar i P1 2021
  • Trasig kyl/frys

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundyrken
  • Valp 2021