börjes ridbyxa rider...

R

rimfrost

helskodda för 395 kr, hur är dom i kvaliten? Storleken? Allt som kan vara av intresse vill jag veta! :bow:
 
Jag har haft mina i några år nu och har varit nöjd. Du kan visserligen inte jämföra dem med högkvalitativa ridbyxor, men de är bra med tanke på det låga priset.

Ang storleken så töjer de sig lite men går ihop igen när man tvättat dem. Skulle jag köpa ett par till så skulle jag ta en storlek mindre. Kvalitetsmässigt så har de börjat tappa färg, men jag har som sagt haft dem i några år. Fuskmockan har nopprat sig och dragkedjan till fickan gick sönder efter bara ett litet tag. Trots detta gillar jag dessa ridbyxor eftersom de är bekväma.

Lotta
 
Har sådana och är nöjd... Stämmer att de töjer sig men jag tycker inte att det är så farligt. De tappar färgen. Vet inte om det är den modellen som finns i gul/sand färgade, hade iaf sådana och de blev flammiga efter ett tag. Har marinblå nu och är nöjd, De är jättesköna och skoningen är inte stel eller obekväm...
 
jag har oxå dem, är rätt nöjd. fast jag tycker dem verkar små i storlekarna, min stl är 38/40 o jag tycker dem är ganska tajta i midjan. Fast det kanske beror på hur man e byggd :D
 
Jag tycker inte de är små i storlekarna och inte tajta i midjan, men som du sa, det beror ju på hur man ser ut. Jag har också 38/40 och på mig är de stora och höga i midjan så jag måste ha skärp. Jag har visserligen ganska "smal" midja i förhållande till mina "feta" lår. Börjes champion (de ribbade superbilliga), de däremot är enligt mig tajta i midjan.

Lotta
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: Miingla
·
Ekonomi & Juridik Hej, Dottern vill skapa sitt eget märke och prova sätta det på ridbyxor. Vi vet inte ens var man börjar… fick tips om Alibaba men...
Svar
4
· Visningar
1 110
Senast: Blyger
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 741
Utrustning Är det stört omöjligt att hitta nya vita ridbyxor med lite högre midja och som inte har silikonskoning? Exakt alla ridbyxor verkar ha...
Svar
17
· Visningar
1 169
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp