Börjes Tingsryd

linafina

Trådstartare
På måndag ska jag och en kompis åka upp till Börjes. Vi har aldrig varit där. Är det stort? Har dom allting i affären som dom har i tidningen man får hemskickad?

Jag har hört att där är väldigt litet och jag vill inte bli besviken.

:bump:
 
Sv: Börjes Tingsryd

Dom har MER i affären än vad dom har i katalogen ;)
Bl.a. vissa märkergrejer såsom RG, Kyra K, Veredus, Eskadron osv.

Fråga Piggis_83 - hon är riktigt hemma på det där :D
 
Sv: Börjes Tingsryd

Jag har klurat på att åka ner från sthlm dit.. kan det vara värt resan med tanke på priser mm när man väl är där?
vill klämma känna inte beställa online när det gäller dom.
 
Sv: Börjes Tingsryd

Aha oki! Det låter ju intressant! Har fått höra att det är litet där och att det inte är värt att åka dit knappt. Men då stämmer inte detta då ;).
 
Sv: Börjes Tingsryd

Jag känner likadant som dig där. Jag vill klämma och känna. Eftersom jag ska titta mycket på deras bomlösa sadel så känns det extra viktigt att få kolla in den på nära håll först.

Jag hoppas bara dom har den i affären så man kan provsitta den osv. Någon som varit där nydligen som vet om dom har den bomlösa framme?
 
Sv: Börjes Tingsryd

Dom hade bomlöst i affären redan förra sommaren.
Vi är ett gäng tjejer som åker varje år och tar det som en semestertripp, Börjes är ju 2 affärer till.
 
Sv: Börjes Tingsryd

Visserligen var det ett par år sedan jag åkte dit nu,
men då var det en liten besvikelse.
Trodde att hästaffären skulle vara mycket större än vad den var.
Jag hittade en del, och till bra priser men sen beror det julite på hur långt man kör ifall det är värt att åka dit eller inte.
 
Sv: Börjes Tingsryd

Affären är kanska stor ändå tycker jag.Dom har bra märkesgrejer som inte finns i katalogen.
 
Sv: Börjes Tingsryd

Oki, ja vi kör ju från Malmö så det är ju inte så superlångt.
 
Sv: Börjes Tingsryd

linafina skrev:
På måndag ska jag och en kompis åka upp till Börjes. Vi har aldrig varit där. Är det stort? Har dom allting i affären som dom har i tidningen man får hemskickad?

Jag har hört att där är väldigt litet och jag vill inte bli besviken.

:bump:

När man är på Börjes så måste man fika. Glöm inte det... Det är en sevärdighet.
 
Sv: Börjes Tingsryd

Som Faruok säger, de har absolut mer i affären än i tidningen. Typ mer saker som är billigare, utförsäljning mm. Sen har de även stallbacken med foder och utrustning till stallet.

Stort o stort.. Det är nog som Hööks på Väla kanske, fast mindre takhöjd=)
 
Sv: Börjes Tingsryd

nja, stort och stort. Det är ju inte en himla stor affär, men de har allt i katalogen och lite till, ska man handla märkessaker så har de det till bra pris. Sen har de en affär till, Stallbacken där de har foder och allt till stallet. Även en "vanlig" affär finns.
Som det redan är sagt, så är det ett måste att fika på börjes innan ni åker hem.
 
Sv: Börjes Tingsryd

Ja fikat kostar typ ingenting å gott är det oxå. Måste ju bara tillägga då för den som inte varit där att fiket ligger i mat/klädaffären och inte i hästaffären.
 
Sv: Börjes Tingsryd

Tack allihopa! Vi ska fika och shoppa! Ser fram emot det mycket! Ska bli himla skoj.
 
Sv: Börjes Tingsryd

Jag brukar åka dit rätt ofta (bor inte spec långt ifrån) och ska jag vara ärlig så har det blivit sämre nu. Tycker att jag hittar ingenting längre.
Vill man shoppa märkesprylar så finns där faktiskt en del men de flesta åker ju dit för att handla billigt och det finns inte alls sådär jättemycket roligt att köpa.
Grimmorna har blivit tråkiga, tränsen var det faktiskt dålig kvalité på när jag var där förrförra veckan mot vad det brukar vara. (Det varierar lite allt sånt, vad som är ok och vad som är helt åt skogen)
Shabraken som är deras egna tycker jag har dålig passform nu mot innan.
De amerikanska hoppschabraken är helt ok. :) Borstarna och det är ju lika överallt...Täckena tycker jag personligen varierar, både passform och kvalité.

Har man tur har de fått in massa nytt, har man otur kommer man precis innan nya leveranser...
 
Sv: Börjes Tingsryd

Ja det har du rätt i. Vi får väl hålla tummarna att vi inte kommer när allting är på väg in eller så. Det viktigaste för min del är den bomlösa sadeln. Mest för den jag åker upp.

Ska bli kul att komma iväg upp dit. Hoppas vi hittar dit bara :D.
 
Sv: Börjes Tingsryd

Jag har insett att det inte är så långt till börjes som jag har trott. Mamma har fått för sig att det är typ 60 - 70 mil, enkel väg, men jag kollade på jitta.se och det är bara 27,8 mil den vägen de rekommenderar och det är ju nästan helt överkomligt så nu blir det snart en åktur dit!
 
Sv: Börjes Tingsryd

Så jättestort är det väl inte. Men dom har allt från katalogen och mer där till. Då dom ibland får in partier som aldrig hamnar under postorder utan endast i affären. Så visst kan ni göra fynd där.

Polly_Mulle - Det är absolut inga 60-70 mil till börjes från GBG. Jag har ca 30 mil till GBG och sen har jag ca 3,5 mil till börjes.
 

Liknande trådar

Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 740
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: Praefatio
·
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 506
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 584
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp