Börjes tömkörningsgjord (den billiga)

N

Nina83

Undrar bara om den är okej? Jag har ett fullblod av cobstorlek, väger 420-440 kg och tömkörningsgjorden är i Fs, men ska vara lätt att justera om..? Någon som har kommentarer om det?

Tacksam för svar och synpunkter!

MVH Nina
 
Jag har den , den är för lång för Gabby.. :smirk: Jag tror den blir för lång för din lilla fröken, men det är bara min gissning.
 
Jag har den o tycker att den är helt ok då man tömkör såpass lite som mig. :) MEN den är stoooor, jag fick sy in den ca 15 cm till mitt vbl. Men det var lätt, Bara att sy med maskin. :)
 
Den är förstor för mitt normalbygda varmblod, men det är enkelt att sy in den!
 
hej hej! jag har den den ä'r som sagt stor i stl men passar min bjässe alldeles perfect! som sagt den är lätt att sy in. min häst väger ca 700 kg och jag har gjorden på näst SISSTA!! hålet eller första eller hur man nu räknar!
 
Som andra sagt så är den väldigt lång, men går att göra extra hål på den.
Har haft de i 3 år och den är fortfarande hel och fräsch!
 
Jag har den till mitt nätta halvblod och är mkt nöjd! Har gjort ett extrehål på den!
 
om du ska köpa den så köp en däckelpadd och ha under annars glider nog gjorden trots att du spänner hårt.
 
en pad man lägger under däckeln såklart ;)
Alltså på ryggen under gjorden... Däckeln är väl "det där tjocka" över ryggen.. ser ut som "bossor"


förstår du?
 
Här är en däckelpadd eller selunderlägg som jag iaf säger... :)
Jag har dock aldrig använt nån sådann under min o det har fungerat bra ändå. Ibland har jag haft schabrak under dock.
 
Ahaaa.... :o Trodde det var nåt annat ni menade för en såndär har jag ju tänkt ha, tror jag..? :crazy: Jag är som ni märker inte speciellt insatt! :D
 
Jag har inte den från Börjes, men en annan av liknande modell, och jag var tvungen att sy in den till mitt halvblod! Och han är ju inte tunn direkt.....
Fattar inte varför dom lagar dom så stora, måste ju vara ardennes-storlek ju! :confused:
 
Jag såg att börjes sålde en voltigegjord för 388 kr :eek:
En sån skulle jag vilja ha. Inte för jag vet till vad då min häst nog skulle bli tokig om jag hade voltige på honom :rofl:
Usch.. Men ändåååå...
Någon som har den då?
 
Men Mia! Ska du slå volter på hästryggen nu? :D Du behöver ingen voltigegjord! :cool:

(vill också ha en :p)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: Karoliten
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 227
Senast: Fiorano
·
Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
888
Senast: Twihard
·
Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
540
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp