Börjes träns 89kr !?

kan va därför jag fått för mig det då att det är så även vid hopptävling men jag tävlar ju både och så jag msåte ha det :)
 
Urfult träns
Kasst kvalitet

Men konstigt nog har mitt hållt i flera år / dagligt slit så prisvärt är det garanterat! Skadar definitivt inte att ha ett sånt som reservträns åtminstone ifall de andra skulle paja, så köp det du.
 
Vi hade en häst på ridskolan förut som jhade ett av börjes billiga träns. Det höll bra, inget fel på det (ok det finns bättre träns..). Inte blev det smort speciellt ofta heller.
 
Jag skulle aldrig våga använda ett så billigt träns med tanke på kvaliten. Det är säkert lätt hänt att det går sönder och man kan skada sig!

/ sandra
 
pullar får man ej ah i dressyr.

jag har tävlat hoppning utan nosgrimma
 
jag ska inte ha den när jag tävlar dressyr utan endast för "ombyte" nu när "dom" säger att det kan vara skadligt för hästen att gå med samma bett och nosgrimma hela tiden..
 
vi har ju konstaterat att man får tävla hoppning utan men måste ha i dressyr
 
jag köper ett träns för 89kr :crazy:

jag köpte det till min shettis när jag skulle vänja honom med bett. då dög det tycker jag, men han har fått ett nytt nu såklart. inge vidare kvallite men dög att använda några gånger..
 
varför skulle inte ett träns för 89 kr kunna hålla?? smörjer man och sköter sina grejer kan det väll hända att till och med ett "sånt" träns håller.. jag har bara ett annat träns och det kostade mig 950 kr ung jag har haft det i ca 2 år min kompis har ett sånt här träns för 89kr och hon har haft det i flera år (ca 5) så varför skulle det vara :crazy: att köpa detta träns?
 
oh men det är ju lite en säkerhetsfråga också :eek: okej att man kan köpa träns av lite sämre kvalitet men det kallar jag träns i 200-500kronorsklassen. Ärligt talat kan du ju inte få ett träns av dålig kvalitet att ha bättre kvalitet av att smörja det noga. Det handlar ju om slitstarkhet och vilken sorts läder det är gjort av. Också hur nogrannt sytt det är. För 89 kronor an du inte räkna med att de lagt mkt jobb eller nogrannhet på tränset.

Man visst kan du köpa ett sånt träns, bara du är medveten om att risken ökar att tränset råkar "braka" under ett ridpass. Det BEHÖVER ju såklart inte göra det, men risken är avsevärt större. Jag har sett "billiga träns" gå sönder i sidostycken och andra remmar där de sytts utan att det synts innan tränset satts på. Var medveten om risken bara :) Jag har själv ett pullarträns som inte var så dyrt men det gav jag minst 300:- för så det är nog ändå okej sytt. Kvaliten på lädret är dock inte så hög, men jag använder det kanske 2 ggr i veckan.

Är ju skillnad på kvalitet i läder och kvalitet i arbetet, sömnaden.
 
jo det är kalart att det är en större risk att det tränset går i sönder än ett dyrare "märkes träns" men det behöver inte braka ihop på en gång bara för att det är billigare. jag ska använda det tränset som ett reserv träns och byta till pullar på det och använda det ca 1 gång i veckan och jag tror iaf det kommer hålla bra!! men den som lever får se! och skulle det gå i sönder när man rider sitter jag väll av och går hem då! mer med det är det ju inte!!
 

Liknande trådar

Utrustning Vad för träns använder ni till era hästar och i vilka sammanhang, och varför? Olika beroende på om ni ska hoppa eller rida dressyr...
2
Svar
25
· Visningar
3 183
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Hej, jag har länge velat införskaffa mig ett ps träns. Mestadels för att jag tycker ps tränsen är grymt snygga, men också för att jag...
Svar
4
· Visningar
1 176
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 592
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hej! Jag håller på och funderar om jag ska köpa ett nytt träns och behöver lite tips och råd om vad man dka köpa för träns, jag har ett...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: KarinS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp