Börjes träns 89kr !?

Q

Qudexco

hej hej.. nu är det så här att jag har förgäves letat efter ett billigt pullarträns och har nu gett upp hoppet!! tänkte köpa en nosgrimma och ha på gammla tränset men det tränset har så mysko spännen så det går inte heller...men nu har jag funderat och kommit fram till att jag ska köpa det där skit billiga tränset i böjes och pullar grimman och vipps :) jag vet att de tränsen håller botten kvallitee men det ska nog gå jag har gjort det för och borde kunna lyckas igen (optimissten ida har talat) jaja men nu undrar jag om det är stort i stl detta träns han har eg EX full men har då på innersta hålen så ett full går nog på yttersta i värsta fall har jag ju ett ennat pannband att sätta på ;) så vad tror ni??? kommer det blir förjävligt eller ganska bra faktiskt`?? jag är inte ute efter att det ska hålla i väldens evighet ska bara använda det ca 1 gång i veckan (hoppning) till att börja med sen får vi se.. tänkt att byta lite oftare nu när jag hört att hästen kan ta skada av att bara rida på samma bett och nosgrimma! tacksam för svar :banana:/ida
 
Ska det bara användas vid enstaka tillfällen så funkar det nog bra och om det inte skulle funka så har det ju inte kostat så jätte mycket, 89 kr är ju bara några godispåsar :) Men räkna inte med någon bra kvalitet...
Själv så tycker jag inte om att rida utan nosgrimma, är allergisk mot gapande hästar :)
 
Jag köpte det tränset till min unghäst som bara växte och växte och jag ville inte lägga mycket pengar på ett träns då. Det funkade mycket bra för det priset, bara man ser till att smörja det ordentligt.
Pannbandet tycker jag dock inte är ett dugg fint, helt platt, men det är ju bara att byta ut det.
 
Kanske borde du ta reda på varför fästen gapar i stället för att snöra i hop käften på den?? :angel:
 
Självklart har ni helt rätt! Jag tycker inte det är rätt att snöra ihop hästen hårt med en nosgrimma. Har man en häst som funkar bra utan nosgrimma så är ju det helt okej. Men jag ser heller inget fel med att ha en nosgrimma på hästen så länge den sitter rätt.
 
Även billiga träns fyller sin funktion! :idea:
Kavalitén är det oftast lite värre med! :eek:
 
????
Måste man ha nosgrimma när man tävlar???
Det visste inte jag.... :angel:
Min dotter tävlar sin B-ponny....och han har ingen nosgrimma men det är aldrig någon som sagt nåt men iofs så har vi bara varit på klubbens träningstävlingar...
Jag får således leta fram en nosgrimma??? :confused:
 
vet en tjej som alltid tävlar utan nosgrimma och har vunnit regiolana LättB utan att någon reagerar, så jag vet inget om den regeln. har iofs inte kollat upp det så noga då jag alltid har nosgrimma på mina.
 
jaså jaha, men om du hbara har nosgrimma när du tävlar behöver du knappast vara orolig för att den ska sitta å skava å så... omdu inte tävlar dagligen förståss!
 
ska inte säga att jag är bomb säker på det men det är så jag har uppfattat det.. :confused:
 
jo med det brukar vara lätt ordant med bra läder vård varje dag ska det nog funka även det
 
när man tnker efter så såg jag faktiskt en ryttare på globen om tävlade moit baryard som hoppade utan nosgrimma, så det e väl mer en norm antagligen...?
 

Liknande trådar

Utrustning Vad för träns använder ni till era hästar och i vilka sammanhang, och varför? Olika beroende på om ni ska hoppa eller rida dressyr...
2
Svar
25
· Visningar
3 152
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Hej, jag har länge velat införskaffa mig ett ps träns. Mestadels för att jag tycker ps tränsen är grymt snygga, men också för att jag...
Svar
4
· Visningar
1 166
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 583
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hej! Jag håller på och funderar om jag ska köpa ett nytt träns och behöver lite tips och råd om vad man dka köpa för träns, jag har ett...
Svar
4
· Visningar
803
Senast: KarinS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp