Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

M

marijaa

på 70 miljoner (om jag inte hörde fel) i böter fick en kille i USA för att han skickat spam, hur fan reder man ut det?? :confused:

M

marijaa

Sv: Böter

Magic skrev:
Det kan man undra... jobbigt värre:crazy:
Jag som tyckte att det var illa med en kvarskatt på 12000 *jävla företag som aldrig mer ska startas upp*

Fast har man spammat kanske man får skylla sig själv, men 70 miljoner, var det inte att ta i, han har väl förhoppningsvis inte tagit livet av någon....

S

Sejdman

Den killen lär ju inte skicka fler SPAM till min inbox iallafall :rofl:

Skämt åsido, han hade sålt vidare aktuella e-mailadresser som fungerade till andra företag i "samma branch" och antagligen tjänat en hacka på det (de sa inte hurmycket).

M

marijaa

aha, han hade kanske lite kapital att ta av.

jag tänkte bara så här "om jag börjar skicka en massa mail, inte tjänar jag något på det" :rofl:

S

Sejdman

marijaa skrev:

jag tänkte bara så här "om jag börjar skicka en massa mail, inte tjänar jag något på det" :rofl:

Nae, jag tror inte han skartpade ihop 70 mille iallafall... så det gick väl inte ens jämnt upp.;)

U

us_lover

Och det skulle det väl inte heller. Något straff ska väl människan ha:mad: Jag hatar spam!

V

Vaccan

marijaa skrev:

Så tänkte jag också :crazy: :D .. inte så långt som att folk är intresserade av mejladdresser. Är det så svårt att komma över då :confused:

Jag kan väl tycka att det är ett uns överdrivet, visst att jag också hatar spam men det finns ju spamfilter och sen kan man ju faktiskt klicka på "Ta bort" också.. vilket inte är så jobbigt :smirk:
Inte önskar jag någon böter på 70 mille för det.

K

Kimz0r

För individen är det så enkelt. I realiteten stjäls mängder med bandbredd. Bandbredd kostar och kan användas till andra saker.

Märkligt.......... Om man mördar någon i Sverige (Bobby) så får man 10 år på kåken. Om man skickat spam så får man 70 miljoner i böter. Vilket svider mest?:confused:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5528 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

• Artikel
Hästnyheter 79-årige amatören Sten S Carlsson fick 1 000 kronor i böter för att ej ha kört för bästa möjliga placering. Efter loppet hördes han av...
Svar
0
· Visningar
70
Fordon I lördags lämnade jag in min bil på verkstad och fick en lånebil av samma verkstad. När jag väl kört hem med lånebilen (ca 1 timmes...
Svar
14
· Visningar
1 116
IT&mobiler Fick jag precis när jag försökte skicka ett sms som hade blivit lite långt och konverterats till ett mms. Mamma nämnde i slutet av...
2
Svar
29
· Visningar
1 198
  • Artikel
Dagbok Jag fyllde år i veckan. Jag tycker inte sånt är viktigt alls och har aldrig varit road av nåt firande. Men inte en enda vän hörde av...
Svar
15
· Visningar
1 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kai Ken
  • Valp 2021

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?