M

marijaa

på 70 miljoner (om jag inte hörde fel) i böter fick en kille i USA för att han skickat spam, hur fan reder man ut det?? :confused:
 
Sv: Böter

Magic skrev:
Det kan man undra... jobbigt värre:crazy:
Jag som tyckte att det var illa med en kvarskatt på 12000 *jävla företag som aldrig mer ska startas upp*

Fast har man spammat kanske man får skylla sig själv, men 70 miljoner, var det inte att ta i, han har väl förhoppningsvis inte tagit livet av någon....
 
Sv: Böter

Kanske något tilltagna böter, men annars inte mer än rätt. :devil:
 
Sv: Böter

Den killen lär ju inte skicka fler SPAM till min inbox iallafall :rofl:

Skämt åsido, han hade sålt vidare aktuella e-mailadresser som fungerade till andra företag i "samma branch" och antagligen tjänat en hacka på det (de sa inte hurmycket).
 
Sv: Böter

aha, han hade kanske lite kapital att ta av.

jag tänkte bara så här "om jag börjar skicka en massa mail, inte tjänar jag något på det" :rofl:
 
Sv: Böter

marijaa skrev:
aha, han hade kanske lite kapital att ta av.

jag tänkte bara så här "om jag börjar skicka en massa mail, inte tjänar jag något på det" :rofl:

Nae, jag tror inte han skartpade ihop 70 mille iallafall... så det gick väl inte ens jämnt upp.;)
 
Sv: Böter

Och det skulle det väl inte heller. Något straff ska väl människan ha:mad: Jag hatar spam!
 
Sv: Böter

marijaa skrev:
aha, han hade kanske lite kapital att ta av.

jag tänkte bara så här "om jag börjar skicka en massa mail, inte tjänar jag något på det" :rofl:

Så tänkte jag också :crazy: :D .. inte så långt som att folk är intresserade av mejladdresser. Är det så svårt att komma över då :confused:

Jag kan väl tycka att det är ett uns överdrivet, visst att jag också hatar spam men det finns ju spamfilter och sen kan man ju faktiskt klicka på "Ta bort" också.. vilket inte är så jobbigt :smirk:
Inte önskar jag någon böter på 70 mille för det.
 
Sv: Böter

För individen är det så enkelt. I realiteten stjäls mängder med bandbredd. Bandbredd kostar och kan användas till andra saker.
 
Sv: Böter

Märkligt.......... Om man mördar någon i Sverige (Bobby) så får man 10 år på kåken. Om man skickat spam så får man 70 miljoner i böter. Vilket svider mest?:confused:
 

Liknande trådar

Tjatter Mamma fyller 70 om knappt 2 månader. Jag vet inte vad jag ska köpa. Så i den här tråden får ni tipsa om alla presenter ni kan komma på...
2
Svar
23
· Visningar
1 196
Senast: Tofs
·
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 701
Senast: Ava22
·
Relationer Under hela skolgången var jag i ett gäng. Innan var det dagis. Vi körde förskola grundskola och gymnasiet. Extremt kul. Busiga och glada...
Svar
6
· Visningar
1 153
Senast: Texaz
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 447
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp