G

glittertuss

På vintern får min pålle i princip alltid ska på bogarna av täcket. Det blir inte precis bättre av att hon är skimmel och skaven blir svarta! :crazy:

Har prövat en massa & tänkte höra ifall någon här har någon smart idé för att slippa undan detta?
 
köp täcken med intag i halsen istället för bogveck...intagen gör(om dom är rätt ansatta)att det blir en "bubbla" vid bogen och skaven uteblir....jag vet bara ett företag som gör dessa täcken bra och det är
www.ullergards.com el nu
dopm är ganska dyra , men helt överlägsna :bow: :bow:
 
För att minska skaven kan du spraya pälsglans på bogarna samt fodra täcket på bogen med att blankt tyg. Eller ha en filtbrösta mot skav under. Det funkar på min pålle. Det är inte så dyrt heller :)
 
bogskydd i stretchmaterial! samt se till att täcket verkligen passar. spänn in så långt det går där fram om du inte redan gjort det.
 

Liknande trådar

Utrustning Min häst har fått tygelskav den här vintern så tänkte att jag kanske ska försöka byta tyglar. Har nu lädertyglar med gummi på insidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 543
Senast: MiniLi
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
876
Senast: Roheryn
·
Hästvård Gör ni något särskilt för att motverka att hästarna får så himla dålig päls under senare delen av vintern? Just den här perioden efter...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 143
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 423
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp