_Peplis_

Trådstartare
utan gjord. köpte jag idag, hon i affären sa att det skulle vara så bra. det är alltså som ett vanligt bogskydd, fast i ett konstigt material. men utan en resår som man knäpperunder magen...ska prova det på pållan imorgon. men det låter väldigt konstigt att det ska sitta kvar bra utan gjord. så jag funderar på att byta det. någon som har ett likadant? vad rekommenderar ni annars för bogskydd (pris o märke??)
 
hur ska d sitta fast då..? om inte med en gjord under magen-.. :confused:
 
Skriv och fråga exitingflame hon använder bogskydd och det ligger ett helt gäng sådana i stallet, så hon vet nog.
 
Har bara haft bogskydd på halvblodet (bara han som behövt) och blev ju inte så imponerad om jag ska vara riktigt ärlig... Visst blev skavet bättre men det försvann ju inte helt (fortfarande mer eller mindre stora kala fläckar), dessutom fick han av bogskyddet skav uppe vid manken och nere vid sadelgjordsstaden istället... :mad:
Det var ett sånt vanligt elastiskt med kardborreknäppning (minns inte vad det var för märke).

Ett bogskydd utan resårknäppning låter ju bra, kanske vore nåt... Kan du inte behålla det och berätta hur det fungerar istället då? :idea: ;)
 
Jag har köpt flera som är gjorda av Shires, på EKO hallen för 179. Dom måste ju sitta åt, och inte vara ösiga för att de ska fingera och det undrar jag om det du beskriver gör... :confused:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
804
Senast: Linda_A
·
Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
712
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: Cattis_E
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 184
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp