Boj SE eller EH

Gabis

Trådstartare
Letar hästtransport, har en häst på 174 cm som gärna vill ha rymd i transporten. Undrar om någon känner till hur stor skillnad det är på en BOJ gentemot en BOJ EH, extra hög? Har någon kört en stor häst i en ”vanlig” Boj som inte är extra hög? Hittar en hel del BOJ S eller SE , men inte så många EH i min prisklass, 40000 Kr.
 
Jag har för mig att skilllnaden mellan S och EH är ca 25 cm i takhöjd. EH är 245 hög och S är 220 hög
 
Letar hästtransport, har en häst på 174 cm som gärna vill ha rymd i transporten. Undrar om någon känner till hur stor skillnad det är på en BOJ gentemot en BOJ EH, extra hög? Har någon kört en stor häst i en ”vanlig” Boj som inte är extra hög? Hittar en hel del BOJ S eller SE , men inte så många EH i min prisklass, 40000 Kr.

Tror EH är ganska ovanligt bland de äldre modellerna. Det gör att du nog kan få svårt att hitta en inom din budget. Speciellt om du även vill ha sadelkammare.
 
Min 2010 är EH, kör minishetland i den ;) men även 180-hästen vi hade fick mycket god plats. Tyckte devvanliga kändes väldigt trånga när jag tittade och jämförde.

Men som sagt de är nog fortfarande i högre prisklass. Min kostade runt dubbla för 5 år sen och de tappar inte enormt mycket i pris.
 
Hade Classic, normalhög. Hade riktigt kraftiga halvblod på c a 175 cm och fullblodet på högställda 172 cm. Inget problem.
 

Liknande trådar

Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 398
Senast: iNHALE
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 705
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 984
Senast: WBanna
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp