bok eller sajttips ang. NH??

H

hautecouture

har ngn bra bok eller sajttips beträffande NH? Förutom dansa med hästar...tack! :smirk:
 
tack för era svar!

alvarligt, kom igen... kan ingen vara stjysst och komma med några tips?
 
en väldigt bra bok som också är en dyrbok är
"true horsemanship through feel" det brukar stå om den i hästfynd eller gå in på www.hastfynd.(kommer inte ihåg..com kanske :confused:)
 
Rekomendrear även Pats filmer!! å varför inte ta kontakt med en nh tränare?!!
 
att hitta en tränare vore kanon... men dessvärre är jag dålig på att leta, vart hittar man alla dessa tränare?
 
Ett annat tips är att säka igenom trdarna som finns här, om jag inte missminner mig har det rätt nyligen funnits trådar med både bok och filmtips :)
 
Dansar med hästar är en bra bok men inte en bra nybörjarbok-den är lite svår och komplicerad och riktar sig till högre skolor och väldigt lite markarbete.

Jag har läst många böcker, självklart kommer man inte på några nu... leta på www.hobbybokhandeln.se
Sen beror det på vad du vill läsa om det är hästpsykologi eller böcker med övningar och mycket bilder.. det finns mycker att läsa.

"Boken om horsemanship" har jag inte läst själv men det är nog en bra nybörjarbok.
Pat Parellis Natural Horse-man-ship läser jag nu, den är på engelska. Har inte kommit så långt.

Det finns ju många "förstå din häst, lyssna till hästar m.m"
Har läst en del Monty Roberts, men det är mest berättelser om hans eget liv och egen erfarenhet av hästar, kanske inte till så mycket hjälp.
Hästarnas budskap av Hepfling har du ju, men den är också svår.
Bästa och lättlästa boken var en jag beställde av en tjej som jobbar med hästar uppe i Sthlm, men kan bara inte komma på vad hon heter! Den va i alla fall jättebra.

Så finns det många filmer, ibland visar de även en del bra avsnitt på Animal Planet, de brukar vara mkt bra.
 
Jag rekomenderar Lisbeth Johnsons bok, tror den heter Boken om Natural Horsemanship. Jättebra och grundligt pedagogisk. Kolla hemsidan också: www.horsemanship.se
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 772
Senast: Solstig
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
614
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 327
Utrustning Hej! Jag har en fundering, min häst har börjat få skav av schabrakkanten så har bokat tid för sadelkoll och tänkte att jag fram tills...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp