Boka tid hos folktandvården...?

Butterflyflip

Trådstartare
Asså, jag kanske är dum och behöver hjälp med läsförståelse.. och visste inte riktigt heller om jag kunde ställa frågan i någon tråd så skriver egen tråd.

Detta året är sista året jag har gratis tandvård och tänkte boka tid för tandläkare för koll, då det var typ 2017 sedan sist (Har skjutit på det skitlänge så nu måste det bli av) Måste därför fylla i ett formulär på 1177, där en av frågorna är "Vill du veta ungefärlig tidpunkt när du kommer kallas nästa gång till...." (min folktandvård). Så kan man klicka i Ja eller Nej. Därefter finns det ett fält där det står "motivera ditt svar" som är obligatoriskt att fylla i??

Vad menar dem? Klart jag vill veta ungefärlig tid? Vad är det för svar jag ska motivera? Vad ska jag skriva? Fattar 0 :o
 
Hade skrivit något kort i stil med " önskar bli kallad så snart som möjligt" eventuellt typ "måndagar funkar dåligt för mig, eftermiddagar är lättast" om det finns några sådana preferenser.
 
Asså, jag kanske är dum och behöver hjälp med läsförståelse.. och visste inte riktigt heller om jag kunde ställa frågan i någon tråd så skriver egen tråd.

Detta året är sista året jag har gratis tandvård och tänkte boka tid för tandläkare för koll, då det var typ 2017 sedan sist (Har skjutit på det skitlänge så nu måste det bli av) Måste därför fylla i ett formulär på 1177, där en av frågorna är "Vill du veta ungefärlig tidpunkt när du kommer kallas nästa gång till...." (min folktandvård). Så kan man klicka i Ja eller Nej. Därefter finns det ett fält där det står "motivera ditt svar" som är obligatoriskt att fylla i??

Vad menar dem? Klart jag vill veta ungefärlig tid? Vad är det för svar jag ska motivera? Vad ska jag skriva? Fattar 0 :o

Jag hade fyllt i "för planering", "för ledighetsansökan" eller vad den kan vara.
 
Asså, jag kanske är dum och behöver hjälp med läsförståelse.. och visste inte riktigt heller om jag kunde ställa frågan i någon tråd så skriver egen tråd.

Detta året är sista året jag har gratis tandvård och tänkte boka tid för tandläkare för koll, då det var typ 2017 sedan sist (Har skjutit på det skitlänge så nu måste det bli av) Måste därför fylla i ett formulär på 1177, där en av frågorna är "Vill du veta ungefärlig tidpunkt när du kommer kallas nästa gång till...." (min folktandvård). Så kan man klicka i Ja eller Nej. Därefter finns det ett fält där det står "motivera ditt svar" som är obligatoriskt att fylla i??

Vad menar dem? Klart jag vill veta ungefärlig tid? Vad är det för svar jag ska motivera? Vad ska jag skriva? Fattar 0 :o
Går det ens att boka tid för vanlig undersökning hos Folktandvården nu? Sedan corona började har jag inte blivit kallad, och det står fortfarande på "min" mottagnings sida att de bara har akuttandvård och planerande behandlingar just nu.
 
Ojdå, glömde bort tråden lite! Har inte bokat tid ännu men tack för era svar, då har jag iallafall ett litet hum vad de menar. Sen får vi se om de tar emot besök nu eller inte när jag tar tag i att boka ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Orkar inte ha en riktigt tråd, för jag vill nog egentligen gnälla lite. Häromdagen sökte jag vård hos min vårdcentral för symptom jag...
Svar
14
· Visningar
1 634
Senast: Zpunk
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
35 876
Senast: Hedinn
·
Tjatter Välkommen till Ulvleken Kaos i tomteverkstaden! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det bara...
29 30 31
Svar
606
· Visningar
16 042
Senast: fio
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
30 997

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp