Bokbingo sommaren 2020

Och som vanligt, skicka gärna önskemål om nya rutor, gamla favoriter eller tankar och idéer på pm :)
 
Bok med gult omslag:
Vansinne - Dean Koontz
USER_SCOPED_TEMP_DATA_orca-image-1114714904.jpeg

Första gången Koontz för mig.
Fängslande, ville inte lägga ifrån mig.
 
Läste ut ”roman utan namn” nyss och kryssar i ”utspelar sig under ett krig”. Lite annorlunda språk och mycket tillbakablickar, men ändå ganska lättläst och intressant. Kul att läsa något som inte är västerländskt, vilket jag sällan gör.

Fick ge upp ”en kort krönika om sju mord”, den var för fragmentarisk och skriven på vad jag antar är jamaicansk/engelskt talspråk. Funkade inte riktigt på svenska och min lite trötta hjärna tyckte den var för svår just nu.


Ser fram emot nästa bricka! :) Ska till biblioteket imorrn (jag provade storytels é-böcker i somras men nä, jag är tydligen en bakåtsträvare som föredrar fysiska böcker :D)
 
Dubbelbingo!

En som utspelar sig i en huvudstad: Avdelning 73 av Sofie Sarenbrant. Boken utspelar sig i Stockholm och handlar om en kriminalinspektör som är med om en ridolycka och får ligga på sjukhus i flera månader. Under tiden hon ligger där händer en massa märkliga saker och hon misstänker snart att det kanske inte var någon olycka trots allt... Det var en helt okej deckare, allra bäst blev den på slutet eftersom det var typ 34 olika plot twists under de sista 50-100 sidorna som jag inte hade förutsett. Kommer nog att satsa på en ny bok av samma författare nästa gång jag känner för en lättsmält deckare!

En med foton/bilder i: Undervisning för ryttaren (1905 års upplaga). Det här är en av de många böcker min morfar samlade på sig under sitt liv, och det var riktigt intressant att läsa hur de rekommenderade att man red på den tiden. Många bitar var förvånansvärt vettiga måste jag säga!

Jag tror inte att jag hinner få till fler kryss nu. Jag håller förvisso på med en som skulle passa fint på både "utspelar sig under ett krig" och "med endast ett ord i titeln", men jag har precis börjat och är ingen snabb läsare. Men vi får se, kanske överraskar jag mig själv! Oavsett vilket är det här nog ändå rekord för min del tror jag minsann och det känns så härligt att verkligen ha kommit igång med läsningen ordentligt igen!

Sommarbokbingo 2020 28th Sep.JPG
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
9 084
Senast: doppler
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 487
Senast: startpompe
·
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
6 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp