Bokbingo - Våren 2019

Ett kryss till i rutan En bok som någon annan redan kryssat, det blev ”Fallet med de försvinna böckerna” av Ian Samson som @Ninnurur kryssade för ett tag sedan.
Tror jag uppskattat boken mycket om jag läst den själv, men jag gillade inte alls Björn Granath som uppläsare. Upplevde honom som väldigt styltig och tillgjord, dessutom betonade han vissa ord och stavelser på ett - mina öron - störande sätt.:cautious:
EAF1A436-C110-4D53-B94D-7A7E7441DCF5.jpeg
(Men jag är också oerhört kräsen med uppläsare. :angel:)
 
Ett kryss till i rutan En bok som någon annan redan kryssat, det blev ”Fallet med de försvinna böckerna” av Ian Samson som @Ninnurur kryssade för ett tag sedan.
Tror jag uppskattat boken mycket om jag läst den själv, men jag gillade inte alls Björn Granath som uppläsare. Upplevde honom som väldigt styltig och tillgjord, dessutom betonade han vissa ord och stavelser på ett - mina öron - störande sätt.:cautious:Visa bifogad fil 25149 (Men jag är också oerhört kräsen med uppläsare. :angel:)
När Ted svarade "prosit" på Israels Hannukka så skrattade jag rätt ut på Willys :D
 
Kryssar valfri bok: De vänsterhäntas förening av Håkan Nesser. En liten besvikelse då det är en gammal favoritförfattare. Boken är 500+ sidor lång och väldigt pratig. Mycket filosoferande, iofs mysigt men för lite action - det är ändå en deckare.
bokbingo vår 2019.jpg
bokbingo vår 2019.jpg
 
Kryssar en bok till med Martina Haags ”Det är något som inte stämmer” på En med 6 eller fler ord i titeln.

Velade lite vilken ruta jag skulle kryssa då den skulle ha kunnat passa på flera. Men det fick bli denna!
54B0FF24-324A-4FF9-9FA0-761026913B18.jpeg
 
Två nya kryss, ur samma bokserie :)

En som någon annan redan kryssat: Artemis Fowl av Eoin Colfer.
En med fantasidjur: The arctic incident av Eoin Colfer

Trevlig serie som jag inte läst innan. Är på tredje boken nu, men ska nog inte kryssa fler i bingot :angel:
E66A552E-19B4-4F0C-8157-DFDDD3829FA6.jpeg
 
Nu är jag klar med A natural history of dragons av Marie Brennan. Gissa vilken ruta? ;) Det är första boken i serien av Lady Trents memoarer, bitvis lite dryg att hänga med i då alla länder är fiktiva, samtidigt som det är en berättelse om 1800-tal (kanske tidigt 1900) fast med drakar då :D jag blir inte sugen på att hugga in på nästa direkt, ffa pga bokbingot :angel: men när jag känner mig boklös så är det något att falla tillbaka på :up:
20190211_105029.png
 
Drar till med ett BINGO på en gång för nu läste jag också klart Vargen kommer, en handbok för superhjältar del 4 av Agnes Våhlund och Elias Våhlund. Den får bli ett omslag värt att sätta på väggen med Elias fantastiska illustration av Lisa, aka Röda masken, som övervinner mobbing och blir en kick ass-hjälte! 👊👊👊
20190211_112242.png
(Omslaget kommer i nästa inlägg)
 
bokbingo vår 2019.PNG

Kryssar Mary Queen of Scots(eller May Oueen of Scorts, inga pianofingrar här inte) och Six Wives: the Queens of Henry the VIII. Den andra var bättre än den första. Har planerat nästan alla okryssade rutor :D
 
Kryssar ännu en ruta; velade lite på om den skulle få hamna på ”genrer du sällan läser” men den får bli En rosa bok.
”Byt liv med mig” av Gun Årestad. Skitkass. Hela upplägget i boken gör mig typ provocerad. :rage::cautious::rofl:

DDBC4CFE-1A2F-4086-AC61-8B802D84007A.jpeg
 
Läser ni andra ut böcker som ni tycker är dåliga?

Jag har så svårt för att fortsätta på böcker som jag tycker är dåliga, undantaget böcker som verkligen provocerar :o
 
Läser ni andra ut böcker som ni tycker är dåliga?

Jag har så svårt för att fortsätta på böcker som jag tycker är dåliga, undantaget böcker som verkligen provocerar :o
Ibland, men sällan sen något år tillbaka. Jag lyssnar ju mest och då är det lättare att bara byta bok än när jag sitter med en pappersbok i handen. "Skäms" mindre liksom, med en pappersbok kan jag få dåligt samvete för att jag överger den ;)
 
Läser ni andra ut böcker som ni tycker är dåliga?

Jag har så svårt för att fortsätta på böcker som jag tycker är dåliga, undantaget böcker som verkligen provocerar :o
Beror på hur dålig den är och vilket humör jag är på. Mestadels nej, har jag inte fastnat efter 50-75 sidor lägger jag ner.
 
Läser ni andra ut böcker som ni tycker är dåliga?

Jag har så svårt för att fortsätta på böcker som jag tycker är dåliga, undantaget böcker som verkligen provocerar :o
Ja. Har lagt bort två böcker i mitt liv, som var så in i bomben skittråkiga att det inte gick. Mary Queen of Scots var farligt nära att bli den tredje och klarade sig enbart tack vare bokbingon. Annars är det oftast så att jag tänker ”det kanske tar sig” tills jag läst typ 80%, resterande 20% är jag för envis för att ge upp :meh:
 
Det här bokbingot gör att jag pressar mig genom böcker jag annars lagt undan för länge sen.

Har fortfarande inte läst klart Män som hatar kvinnor, t ex.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
9 080
Senast: doppler
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 487
Senast: startpompe
·
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
6 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp