Bokbingo - Våren 2019

Ceta

Trådstartare
Nu är det dags för nästa runda av bokbingot :D Detta är en lek för att öka läslusten, inspirera och utmana oss att läsa annat än vi kanske annars gör :)

Reglerna är enkla. Vi håller på till 31 maj. Har du redan läst ut en bok under början av januari, så är det ok att kryssa den med.
Alla bestämmer själva om de siktar på många kryss, flest "bingo" eller full bricka. Du kryssar i din bricka när du läst ut en bok som du tycker passar in i någon ruta. Ett kryss per läst bok.

Berätta vad du läst, och hur du tycker den passar in. Visa gärna bild på boken och/eller din bricka under tiden du kryssar :)

bokbingo vår 2019.PNG

Hoppas många av er i förra tråden vill vara med, och massa nya! Det är helt ok att hoppa in längs vägen :)
 
Jag har så otroligt dåligt med tid för att läsa men jag gör ett försök att vara med. :) Saknar att läsa och tar mig sällan tid till det.
 
Jag har så otroligt dåligt med tid för att läsa men jag gör ett försök att vara med. :) Saknar att läsa och tar mig sällan tid till det.
Klart du ska göra ett försök! En måste ju verkligen inte kryssa alla rutor för att vara med :)
 
bokbingo vår 2019.PNG


Testar ny metod för avprickning.

Elisabeth Moon, Vattas Peace, Into the fire. Väldigt bra såklart (det är ju Elisabeth Moon), men börja kanske med första boken i Vatta's War istället ;).

Rymdskepp, handel, krig, uniformer, allt man kan önska. Självklart är ca hälften av militära manskapet män, typ, även om det är lite magrare bland huvudpersonerna :laugh:.
Läste ut igår kväll.
 
Ja! Den här gången ska jag vara mer aktiv! :angel: Det var jättebra att få tillfälle att leta lite mer utanför det man vanligtvis läser. :D
 
Jag ska försöka vara med under våren sa det nog på förra bokbingot också men det blev inte så aktivt. Men i januari har jag läst ut två böcker så jag kryssar båda. Dels en som jag läst under längre tid fast periodvis, det var " Ett rum står och väntar på dig" om Raoul Wallenberg. Skriven av Ingrid Carlberg. Den var en mastig bok att ta sig igenom och mycket information och också många hemska avsnitt t.ex. om dödsmarscherna ut ur Budapset. Så det har tagit tid. Men den är klart läsvärd och jag rekommenderar den verkligen. Så den kryssar jag på en titel med mer än sex ord i titeln.

Sen en klassiker som nog inte behöver någon närmare presentation, "Gösta Berlings saga" av Selma Lagerlöf. En klassiker som jag länge tänkt läsa och nu har gjort. Började läsa den under jul -och nyårsledigheten och blev klar med den för några dagar sen. Har den i lite äldre upplaga dock ej originalupplaga utan nyare än så, ärvd bok, så ibland fick jag anstränga mig för att hänga med i språket men det är en kul utmaning ibland tycker jag. Återkommer med bild på kryssen så snart jag skrivit ut och kryssat.
 
Sätter första krysset på ”Bok med kärlek i titeln” med denna som jag läste ut ikväll;

4B5CC464-5858-4009-AA3B-9A76B9289189.jpeg


Handlar om Brydie som är både arbets- och bostadslös efter en skilsmässa. Hon får erbjudande om boende i utbyte mot att hon sköter om huset, då ägaren hastigt fått flytta till särskilt boende efter en stroke. Ingåendes i dealen är också att ta hand om en mops som följer med huset.

Det är längesen jag läste feelgood så jag kanske bara är ovan, men jag tyckte den var platt och tråkig. Men ett kryss i vartfall! :p
 
Jag ska försöka vara med. Ska resa bort några dagar med mycket lästid så jag ska försöka hitta några böcker i hyllan som ger ett par kryss.
 
Hur bokstavligt ska kriterierna tolkas? Kom på att jag läst en bok med en kvinnlig polis nu i år. Poliser har ju ofta uniform men detta är om en amerikansk mordutredning och i alla fall i tv-serier brukar de då inte ha uniform på sig.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
387
· Visningar
9 086
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 487
Senast: startpompe
·
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
6 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp