Bokbingo - Våren 2019

Nytt kryss för mig, en bok med "kärlek i titeln", med boken Kärlek, hat och andra filter. Jag var kanske inte extremt imponerad av den (möjligtvis pga för höga förväntningar?) men det var helt okej tidsfördriv.
 
Jag har problem med Read on location. Har ni några tips på böcker som utspelar sig i Örebro?

Här fanns lite grann, men det var även Västerås:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/rea-bockerna-en-lokalpatriot-inte-far-missa

De tidiga Maria Wern-böckerna utspelar sig i Örebro (Svart fjäril som nämns på länken är en av dem), om det kan vara något, jag gillar dem.

Fredrika Bremers Hertha utspelar sig väl också i Örebro, eller tänker jag galet?

Några rader till Svartåns finaste krokodil av PeKå Englund utspelar sig i Örebro. Jag har inte läst den, men vill gärna!
 
Rosewater av Tade Thompson sci fi jagperspektiv. Helt ok

bokbingo vår 2019.PNG
 
Det blir mycket bingo nu :D jag upptäckte att jag inte läst Hundraettåringen som tänkte att han tänkte för mycket av Jonas Jonasson, och den passar ju perfekt i rutan där författarens för- och efternamn ska börja på samma bokstav.
Inget wow, men lättsmält tidsfördriv :up:
20190228_134826.png
 
Mitt nästa kryss blir i rutan för klassiker, jag har läst Frankenstein: eller den moderne Prometeus av Mary Shelley. Mycket melankoli och ångest, andra delen som främst handlade om monstrets liv var det jag mest fastnade för. Språket är såklart oerhört vackert och naturskildringarna tidstypiskt romantiska.

bokbingo_frankenstein_by_liminalitet_dd0zhw3-fullview.jpg


dd0zhpf-4359e409-54f1-4595-a1b2-9d6376530499.jpg
 
Mitt nästa kryss blir i rutan för klassiker, jag har läst Frankenstein: eller den moderne Prometeus av Mary Shelley. Mycket melankoli och ångest, andra delen som främst handlade om monstrets liv var det jag mest fastnade för. Språket är såklart oerhört vackert och naturskildringarna tidstypiskt romantiska.

bokbingo_frankenstein_by_liminalitet_dd0zhw3-fullview.jpg


dd0zhpf-4359e409-54f1-4595-a1b2-9d6376530499.jpg
Älskar Frankenstein! Så totalt underskattad bok (förstörd av alla dåliga filmatiseringar :mad:). Funderar på att läsa om den till "one hit wonder" rutan, får se....
 
Skämmerskans dotter blir mitt kryss på rutan utifrån ”jag-perspektiv”.
En barnbok där jag gillar plotten, men aldrig riktigt fastnade i den. Småtrevlig var den dock :)

EE72ED2E-93D8-4EF0-B887-3655952C22D3.jpeg
 
Älskar Frankenstein! Så totalt underskattad bok (förstörd av alla dåliga filmatiseringar :mad:). Funderar på att läsa om den till "one hit wonder" rutan, får se....

Verkligen! Jag blev positivt överraskad just med tanke på hur Frankenstein skildrats i filmer. Fastnade verkligen för språket, men det brukar jag göra i 1800-talsromaner :D
 
Bok som du haft på din att-läsa-lista i mer än två år kryssar jag med The Colour of Magic av Terry Pratchett. Har läst ett par av hans böcker men har i flera år haft planer på att läsa fler.

Men, för min del tror jag inte de funkar som ljudböcker. Jag hade extremt svårt att hålla fokus. Jag provade med såna bok för ett par år sedan, det var samma sak då. Jag trodde att det kanske var för att den var på engelska, det var den första engelska bok jag lyssnade på. Men efter det här jag lyssnat på massvis andra utan problem. Jag får nog inse att de här böckerna måste läsas. Jag tänkte prova lyssna på en till, om det blir samma sak där får jag ge upp dem i ljudboksformat.

20190302_065932.png
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
9 070
Senast: doppler
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 487
Senast: startpompe
·
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
6 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp