Bokbingo - Vinterns högtider

Jag läste Tordyveln flyger i skymningen av Maria Gripe. Den hade kunnat passa i flera rutor men får gå i "där spöke eller ängel figurerar på något sätt".

Det är en ungdomsbok som handlar om en del mystiska händelser som några ungdomar följer upp.

20220207_185912.png
 
Jag kryssar "där någon får en present" med Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson.

Boken utspelar sig på Miriams 85-årsdag där hon får en present. Det är sedan många tillbakablickar till Miriams tid i koncentrationsläger och hennes första tid i Sverige.
 
Jag hade trott att jag skulle fylla många fler rutor den här gången, men det blev visst inte så:

Bokbingo.png


Ett bingo blev det ju i alla fall.

Lyssnade nyligen klart på "Vem gråter vid din grav" vilket ju nästan kvalificerar för ett kryss, men graven spelar en hel obetydlig roll, så det blev inget. :-)
 
Vad ni hinner läsa mycket! Själv så varvar jag just nu skönlitteratur med kurslitteraturen så hinner inte så mycket. Kurslitteraturen är dock svår att få in i någon ruta. 😋 Håller dessutom på med en bok som passar in i krysset men den är på nästan 400 sidor och jag trodde det var 300 sidor så den tar längre tid än jag trodde. . Spännande böcker ni har läst iallafall!
 
Vad ni hinner läsa mycket! Själv så varvar jag just nu skönlitteratur med kurslitteraturen så hinner inte så mycket. Kurslitteraturen är dock svår att få in i någon ruta. 😋 Håller dessutom på med en bok som passar in i krysset men den är på nästan 400 sidor och jag trodde det var 300 sidor så den tar längre tid än jag trodde. . Spännande böcker ni har läst iallafall!
Det här bingo är över, men det går så klart bra att fortsätta kryssa för sin egen skull.
Annars finns ett Vårbokbingo.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
396
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
11 143
Senast: doppler
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 562
Senast: startpompe
·
Kultur Här kommer nästa bingobricka. Men vi drar inte igång riktigt ännu, vill bara ge er en chans att kika på brickan redan nu. Bingot går...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 621

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp