Bokbingo - Vinterns högtider

Jag slänger faktiskt in mitt första kryss redan nu, hade en biblioteksbok som behövde lämnas idag, vilket jag kom på igår så jag läste hela boken igår 😅 den är inte superlång men spännande och fartfylld, så det gick undan!

Boken heter Tiden väntar inte på någon, av Jodi Taylor och huvudpersonen får en (födelsedagspresent) som följer med genom boken.

Visa bifogad fil 78892

Jag läser också den nu!! Jag trodde inte jag skulle kunna få in den i ett kryss.

Måste man ha börjat läsa den efter den 31 eller räcker det att man avslutar den efter den 31?
 
Mitt första kryss blir "där religion spelar en viktig roll" med Jerusalem I - i Dalarne av Selma Lagerlöf.

Handlar om en socken i Dalarna i slutet av 1800-talet där en väckelserörelse drar fram. Baserad på verkliga händelser.
Har länge tänkt läsa denna bok och faktiskt var den mer lättläst än väntat efter att jag vant mig vid det lite gammaldags språket. Ska nu fortsätta med del två.
 
Mitt första kryss! 😊

Jag gillade den :) Kanske inte det bästa eller mest berörande jag läst, men absolut en bra bok, tycker jag. Rolig och trivsam, hade gärna läst fler av författaren om det finns, får kolla upp.

Där Gud eller Jesus nämns: En oväntad jul - Natalie Cox
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20211103-222719_Postcards.jpg
    Screenshot_20211103-222719_Postcards.jpg
    83 KB · Visningar: 27
Igår firade jag att biblioteket äntligen har öppnat helt för besök med att gå runt bland hyllorna och bara plocka/titta på böcker. Samtidigt som jag hade det väldigt öppet formulerade målet att hitta en röd bok och en grön bok. :)

(Fick med mig en röd hem som jag tror kan bli bra, men vilken är en hemlis tills den är läst så det finns ett kryss att rapportera.)
 
Och så första krysset:
Peter May, Entry Island, med en kärlekshistoria
Deckare som utspelar sig på en ögrupp utanför Kanadas kust. Huvudpersonen har sömnsvårigheter och upplever upprepade drömmar/minnen från den förfader som utvandrade från Skottland. En kärlekshistoria mellan godsägardottern och torparsonen har central betydelse, både för utvandringen som skedde då och för den mordgåta som ska redas ut i nutiden.
 
Nästa kryss blir en bok jag fick tips om redan i somras, som av en händelse utspelar sig under julen! Samtal från en ängel av Guillaume Musso. Den börjar som en roman och utvecklas till en (väldigt spännande) deckare.

Skärmbild (4)-01-01.jpeg
 
Jag slänger faktiskt in mitt första kryss redan nu, hade en biblioteksbok som behövde lämnas idag, vilket jag kom på igår så jag läste hela boken igår 😅 den är inte superlång men spännande och fartfylld, så det gick undan!

Boken heter Tiden väntar inte på någon, av Jodi Taylor och huvudpersonen får en (födelsedagspresent) som följer med genom boken.

Visa bifogad fil 78892

Nu har jag också läst den här boken! Jag gillar den! Hoppas att det kommer fler i serien till Storytel snart!
 
Jag har en hel hög med böcker som väntar på att bli lästa så jag försöker passa in dem så gott det går i väntan på mina adventsböcker.

Den första, Livet motorcyklar och andra omöjliga projekt, har typ ett rött omslag 😁 så det bockar jag. En ganska rolig bok sådär ett par kapitel in.
 
Mitt första kryss blir en där jultomten nämns. The Christmas Tea Shop av Darcie Boleyn.

Alltså, jag har lyssnat på enorma mängder brittisk feelgood de senaste åren och oftast tycker hag de är rätt mysiga, men den här var bara banal. Överdrivna reaktioner på futtiga problem som ledde till komplikationer helt utan proportioner. Och ett lyckligt slut, såklart. Nej, den här rekommenderar jag inte.

20211105_072024.png
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
406
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
468
· Visningar
11 919
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 587
Senast: startpompe
·
Kultur Här kommer nästa bingobricka. Men vi drar inte igång riktigt ännu, vill bara ge er en chans att kika på brickan redan nu. Bingot går...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp