Bokbingo - Vinterns högtider

Silver Girl

Trådstartare
Här kommer nästa bokbingo med tema Vinterns högtider.

Vi kör från 31 oktober till 14 februari, dvs från Halloween till Alla hjärtans dag. Jag har försökt ge olika alternativ. Man kan t ex välja det röda bingot (där det förhoppningsvis är lite lättare rutor), hela bingot eller varför inte bara de gröna rutorna. Eller vad man själv vill. Extremt långsökta förklaringar till varför den valfria boken passar temat kommer godkännas, bara man har en förklaring.

Skärmbild (4).png
 
Åh, jag tror jag försökt vara med två-tre gånger utan att lyckas så får se om jag vågar försöka igen 😅.
 
Här kommer nästa bokbingo med tema Vinterns högtider.

Vi kör från 31 oktober till 14 februari, dvs från Halloween till Alla hjärtans dag. Jag har försökt ge olika alternativ. Man kan t ex välja det röda bingot (där det förhoppningsvis är lite lättare rutor), hela bingot eller varför inte bara de gröna rutorna. Eller vad man själv vill. Extremt långsökta förklaringar till varför den valfria boken passar temat kommer godkännas, bara man har en förklaring.

Visa bifogad fil 78783
Kul - jag hänger på igen :) !!
 
Åh vad roligt! Och det är så mysigt med julböcker!
Jag hinner aldrig få bingo, trots att jag tycker att jag läser mycket, men det är kul att vara med ändå! Jag läser ju en del sånt jag inte läst om det inte varit för krysset, så det är kul 😊.
 
Räknas förresten barn-/ungdomsböcker också - alltså kapitelböcker? Jag ska snart läsa tre eller fyra kapitelböcker i min barnbokskurs, och det kanske finns något som passar in bland dem, tänker jag....
 
En fråga @Silver Girl Det är bara den valfria boken som är krav på att den ska ha anknytning till temat med vinterns helger? Medan ett kryss som t.ex. rött omslag kan vara en kärleksroman som utspelar sig mitt i sommaren utan någon anknytning alls så länge man uppfyller det som står i rutan?
 
En fråga @Silver Girl Det är bara den valfria boken som är krav på att den ska ha anknytning till temat med vinterns helger? Medan ett kryss som t.ex. rött omslag kan vara en kärleksroman som utspelar sig mitt i sommaren utan någon anknytning alls så länge man uppfyller det som står i rutan?
Ja, precis så har jag tänkt.
 
Jag slänger faktiskt in mitt första kryss redan nu, hade en biblioteksbok som behövde lämnas idag, vilket jag kom på igår så jag läste hela boken igår 😅 den är inte superlång men spännande och fartfylld, så det gick undan!

Boken heter Tiden väntar inte på någon, av Jodi Taylor och huvudpersonen får en (födelsedagspresent) som följer med genom boken.

Skärmbild (4)-01.jpeg
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
9 070
Senast: doppler
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 487
Senast: startpompe
·
Kultur Här kommer nästa bingobricka. Men vi drar inte igång riktigt ännu, vill bara ge er en chans att kika på brickan redan nu. Bingot går...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Konstigt simsätt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp