Bokbingo - Vinterns högtider

Nytt kryss: Bok där Gud eller Jesus nämns. The Jazz Files av Fiona Veitch Smith. En del i en serie om en ung kvinna vid namn Poppy denby som vill bli journalist. Den utspelar sig 1920. Hon blir inblandad i en utredning om en suffragett som dog 7 år tidigare. Den är bra! Spännande och mysig! Poppy är troende och är i kyrkan några gånger och pratar då med Gud.

Bokbingo Vinterns högtider.png
 
Med en kärlekshistoria:
Fyra årstider på Ivy Lane av Cathy Bramley

Hmm. En bra bok, fast inte direkt så att jag längtade efter att få fortsätta läsa typ medan jag väl på (fast ändå så att jag känner att jag vill läsa fortsättningen när jag läste att det kommit en sån :p).
Kanske kände jag så för att jag läst en (två?) bok/böcker om kolonilotter tidigare och fastnade lite mer för dem och kände det var lite "gjort", annars är den ju bra egentligen.

Handlar om Tilly, som flyttar till ny ort och skaffar en kolonilott för att få något att ta hand om och glömma tankar på annat.

Hmm, nu känns det lite som om det blir lite knivigare med rutorna kanske.... kul!
 

Bifogade filer

  • 20211120_184212.jpg
    20211120_184212.jpg
    104 KB · Visningar: 9
Orkade inte kryssa förra boken så det blir 2 kryss denna gång.

Förra boken kryssar jag "när någon äter godis" med boken Sushi för nybörjare av Marian Keyes. Den föll mig väl inte direkt i smaken. Kom knappt ihåg vad den handlade om ni när jag skulle tänka efter och då läste jag ut den för 4 dagar sedan 🙄

Nästa bok kryssar jag "bok där ett spöke eller en ängel figurerar på något sätt" med boken Arvet efter dig av Jojo Moyes. Varken ängel eller spöke i egentlig mening men huvudrollsinnehavaren pratar mycket med sin döda pojkvän.
En väldigt bra bok som verkligen lockade till läsning. Det här är mer min typ av bok 🤩
Skärmbild (4)_edit_379394703881170.png
 
Orkade inte kryssa förra boken så det blir 2 kryss denna gång.

Förra boken kryssar jag "när någon äter godis" med boken Sushi för nybörjare av Marian Keyes. Den föll mig väl inte direkt i smaken. Kom knappt ihåg vad den handlade om ni när jag skulle tänka efter och då läste jag ut den för 4 dagar sedan 🙄

Nästa bok kryssar jag "bok där ett spöke eller en ängel figurerar på något sätt" med boken Arvet efter dig av Jojo Moyes. Varken ängel eller spöke i egentlig mening men huvudrollsinnehavaren pratar mycket med sin döda pojkvän.
En väldigt bra bok som verkligen lockade till läsning. Det här är mer min typ av bok 🤩
Visa bifogad fil 79947

Instämmer om Arvet efter dig. :)
 
Man kanske ska testa Jojo Moyes ändå, jag har av någon anledning varit lite anti. Brukar bli det när nåt hajpas för mycket. Å andra sidan så hajpar jag själv det jag gillar så det är dubbelmoral de luxe :D

Rekommenderar verkligen boken "Bergens stjärnor " av henne. Tyckte det var en helt fantastisk bok och hon researchade genom att själv åka dit och rida vissa av sträckorna bland annat. Bygger på ett verkligt projekt som genomfördes på 1930 talet.
 
Slänger in mina senaste två kryss. Nu måste jag till biblioteket och botanisera lite, hittade inget som kändes riktigt lockande sist.

Skärmbild (4)-01-01-01-01-01.jpeg


Båda två var lite av dussinböcker, såna där man vet exakt hur boken kommer utspela sig och hur slutet kommer bli. Inte dåliga, men inte särskilt minnesvärda heller. Paus i karriären tyckte jag ändå var snäppet bättre än Allt jag önskade.
 
Man kanske ska testa Jojo Moyes ändå, jag har av någon anledning varit lite anti. Brukar bli det när nåt hajpas för mycket. Å andra sidan så hajpar jag själv det jag gillar så det är dubbelmoral de luxe :D

Håller med dig här, brukar också känna så, fast jag gillar Jojo Moyes :). Har läst Livet efter dig-serien och Etthundra mil.

Är det någon bok(serie) jag skulle vilja hajpa inom feelgood så är det Debbie Johnsons serie om Café Havsbris. Längtar till nästa bok 😍

Ska det komma fler?
 
20211121_184419.png


Mitt andra kryss (eller andra sol )
:p

24 goda gärningar av Jenny Fagerlund. Väljer att lägga den på där någon får en julklapp eller present.

Huvudpersonen är olycklig och känner skuld över sin bortgångne sambo. Av en händelse bestämmer hon sig för att göra en god gärning varje dag från första till tjugofjärde december. Det leder till att hon blir bekant med ett antal människor som på olika sätt blir involverade i varandras liv.

Jag tyckte om boken!
 
3 översatta, åh vad jag längtar 🤩
Jag både läser och skriver juridisk text på engelska men kan inte läsa skönlitteratur mer än på svenska. Kommer inte in i handlingen på samma sätt 😔
Numera föredrar jag att både läsa och lyssna på böcker på engelska. Men jag hoppas resten snart kommer på svenska. :up:
 
Ytterligare en bok av Jessica Redland. Den här gången Making Wishes at Bay View. Kryssar en kärlekshistoria då boken var full av sådana. En mysig bok, med viss julanknytning då de firade jul o den också. :D

Nu blir det något annat eftersom återstående böcker i "serien" (helt fristående men med vissa återkommande karaktärer) inte finns som ljudbok på Storytel.
20211122_083823.png
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
9 108
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 487
Senast: startpompe
·
Kultur Här kommer nästa bingobricka. Men vi drar inte igång riktigt ännu, vill bara ge er en chans att kika på brickan redan nu. Bingot går...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp