Bokbingo - Vinterns högtider

Där religion spelar stor roll: Fri från skulden av Marianne Cederwall. Andra delen om deckarpresten Samuel i Klockarvik, som i denna historia även tillbringar till i ett kloster. Tron är väldigt närvarande! Småtrevliga mysdeckare :up:
Bokbingo (4).png
 
J.K. Rowling - Harry Potter and the Deathly Hallows som en bok där kyrkogård eller begravningsplats spelar en viktig roll. Tänker både på kyrkogården i Godric's Hollow men även Dumbledores begravningsplats. Jag lyssnar på dessa böcker en gång om året typ. Med en engelsk komiker som uppläsare. Alltså det är så bra. Han är fantastisk!

Guillaume Musso - Samtal från en ängel som bok som utspelar sig under chanukka, jul eller nyår. Den var så mycket bättre än jag trodde att den skulle vara. Gillade den skarpt!

Caroline Engvall - Välgöraren som bok med rött omslag. Helt okej deckare.

Maria Gripe - Glasblåsarns barn som bok där någon får en julklapp eller present. Jag har inte läst den innan. Bara sett filmen. Måste ändå säga att de fått till filmen riktigt bra efter boken då jag tyckte att det var som att läsa filmen.

Har läst några fler böcker men inte bestämt mig för vilken ruta de passar bäst i än. :p
 

Bifogade filer

  • bokbingo.png
    bokbingo.png
    81,8 KB · Visningar: 6
Sunrise over Sapphire Bay av Holly Martin. Trodde inte jag skulle lyckas få till ett kryss på den, men när jag läste brickan igen insåg jag att dom ju äter sockervadd (och en mass glass och dessert) så jag kryssar godisrutan.

En rätt mysig feelgood. Inte det bästa jag läst, men långt ifrån det sämsta.

20211123_165121.png
 
Jag googlade på det och hittar inte någon information om att det var fejk. Däremot att boken snarare är baserad på en sann historia än en helt sann historia.
Jag har också försökt hitta info! Blev väldigt nyfiken såklart. Någon som sitter på info? 😊
 
Jag kryssar "där Gud eller Jesus nämns" med Third Grave dead ahead av Darynda Jones.
Tredje delen om privatdetektiven Charley Davidson som även är lieman och kan prata med de döda. Knäpp och rolig som de tidigare.
 
Ett par nya kryss från mig. :)

Viveca Sten - Dalskuggan som bok där Gud eller Jesus nämns. Som vanligt är hennes böcker bra. Denna var dock lite förutsägbar tyckte jag. Kom på lösningen lite för fort.

Jonas Bonnier - Knutby som bok där religion spelar stor roll. Behöver väl knappast förklaras hur den passar in på rutan iallafall. Men jag vet inte riktigt vad jag tyckte. Tycker det är sjukt creepy med hur religion används som manipuleringsmetod. :nailbiting:
 

Bifogade filer

  • bokbingo.png
    bokbingo.png
    97,1 KB · Visningar: 2

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
9 076
Senast: doppler
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 487
Senast: startpompe
·
Kultur Här kommer nästa bingobricka. Men vi drar inte igång riktigt ännu, vill bara ge er en chans att kika på brickan redan nu. Bingot går...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp