bokföring för liten enskild firma

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag är på jakt efter ett gratis bokföringsprogram (ja, jag är snålänning :p) till en väldigt liten verksamhet.
Har hittat några alternativ som finns online och som app. Det finns förmodligen nåt program att ladda ner också (inte hittat än).
Finns det någon här som har erfarenheter av olika gratis bokföringsalternativ, som kan dela med sig? Vad ska man tänka på? Undvika? Annat?
 
Jag är på jakt efter ett gratis bokföringsprogram (ja, jag är snålänning :p) till en väldigt liten verksamhet.
Har hittat några alternativ som finns online och som app. Det finns förmodligen nåt program att ladda ner också (inte hittat än).
Finns det någon här som har erfarenheter av olika gratis bokföringsalternativ, som kan dela med sig? Vad ska man tänka på? Undvika? Annat?

Behöver du ett program om det är en väldigt liten verksamhet? :)
 
Jag är på jakt efter ett gratis bokföringsprogram (ja, jag är snålänning :p) till en väldigt liten verksamhet.
Har hittat några alternativ som finns online och som app. Det finns förmodligen nåt program att ladda ner också (inte hittat än).
Finns det någon här som har erfarenheter av olika gratis bokföringsalternativ, som kan dela med sig? Vad ska man tänka på? Undvika? Annat?
Bokis är bra men inte helt gratis. Men nästan. Använt i 15 år.
 
Bokio är smidigt och superenkelt.
verkar dock inte vara vad jag söker, utifrån den information som finns om det (innan man skapar ett konto där)
Bokis är bra men inte helt gratis. Men nästan. Använt i 15 år.
Fast det var just gratis som var tanken just nu.
Det ser ut som ett gammalt hederligt bokföringsprogram, så det kanske blir aktuellt i framtiden. Men inte i nuläget.
 
men inte gratis
Första 6 mån är gratis. Jag har också en liten enskild firma och kikade på olika gratisversioner. Slutade ändå med fortnox. Men då jobbar jag inom området och har nog orimligt höga krav på funktioner till min lilla enskilda firma 😊
 
Första 6 mån är gratis. Jag har också en liten enskild firma och kikade på olika gratisversioner. Slutade ändå med fortnox. Men då jobbar jag inom området och har nog orimligt höga krav på funktioner till min lilla enskilda firma 😊
Det är samma här, jobbar i det på jobbet och då vill jag ha samma funktioner när jag ska använda det hemma.
 
Jag som inte jobbar med det som yrke ville ha ett enkelt program, som uppfyller praxis och lagar, men där man busenkelt får ut alla verifikationer i textformat så att man kan automatisera alla rapporter och bokföringsunderlag och andra rapporteringsunderlag till diverse myndigheter. Alltså parsa och programmera rapporterna i valfritt språk på egen hand. Så jag fastnade för Bokis, inte heller gratis men 150 kronor om året funkar för min del.
 
Första 6 mån är gratis. Jag har också en liten enskild firma och kikade på olika gratisversioner. Slutade ändå med fortnox. Men då jobbar jag inom området och har nog orimligt höga krav på funktioner till min lilla enskilda firma 😊
Jag har fuskat lite med bokföring tidigare i livet och använt SPCS (innan Visma blandade sig i) och senare ett gratisprogram som fanns att hämta på nätet (utvecklarna av programmet släppte det fritt).
Men med lite eftertanke har jag insett att det är som att köpa en Ferrari istället för en A-traktor, för det behov jag har.
Mitt behov är att hitta ett enkelt sätt att organisera bokföringen och få fram de rapporter jag behöver när de behövs. Och i nuläget, att det ska vara helt gratis. (min omsättning är liten, måste ändå ha F-skatten för att få sälja tjänster)
 
Jag har använt Fortnox en kort period tidigare, och har sedan använt Bokio de senaste åren, de har dock precis meddelat ändring av sina villkor, något som alltid skulle vara gratis, blir fortfarande gratis men med ett antal försämringar i funktion.
Jag är sparsam :) och funderar på att byta framförallt för att jag tycker de har hanterat detta lite dåligt.
Jag får se hur jag gör. Enklast är förstås att betala lite och fortsätta använda tjänsten, men eftersom det är det de räknar med är jag lite tjurig.
 
Ameo, hittade du något program till slut? Är också på jakt efter ett bokföringsprogram då vi ska starta ett AB för min hobbyverksamhet men om det finns något bra gratis så väljer jag ju helst det :)
 
Ameo, hittade du något program till slut? Är också på jakt efter ett bokföringsprogram då vi ska starta ett AB för min hobbyverksamhet men om det finns något bra gratis så väljer jag ju helst det :)
Jag använder Wrebit, det funkar bra för mig.
Finns en del detaljer jag kunde önskat förbättring på, men i det stora hela verkar det duga bra för mitt behov. Ca 30 verifikationer sen i augusti.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: Bee
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 105
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 249
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag har ett tag funderat på att växla ner, försöka jobba mindre och helst då hemifrån, i alla fall delvis. Jag är snabb på tangentbordet...
Svar
16
· Visningar
1 259
Senast: essass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp