Bokningssidor

Hazel

Trådstartare
Jag ska leta efter ett hotell en vecka och har alltid använt booking.com utan några problem, men den senaste tiden har klagomålen fullkomligt RASAT in för dom, både folk som blivit av med en massa pengar och att dom stått helt utan hotell på plats. Jag vågar inte riktigt chansa men jag har som sagt inte använt andra sidor... hittade nåt som hette trip.com och först verkade det ok men sen va det lite samma sak, massa människor som säger sidan är en scam.

Vilken sida vågar man ens använda? med Booking känns det ju som att nåt har hänt liksom, självklart vet jag att saker ibland blir fel och folk är upprörda. Jag vet också att det är bäst att boka direkt genom hotellet men i detta fallet funkade inte det.
 
Jag ska leta efter ett hotell en vecka och har alltid använt booking.com utan några problem, men den senaste tiden har klagomålen fullkomligt RASAT in för dom, både folk som blivit av med en massa pengar och att dom stått helt utan hotell på plats. Jag vågar inte riktigt chansa men jag har som sagt inte använt andra sidor... hittade nåt som hette trip.com och först verkade det ok men sen va det lite samma sak, massa människor som säger sidan är en scam.

Vilken sida vågar man ens använda? med Booking känns det ju som att nåt har hänt liksom, självklart vet jag att saker ibland blir fel och folk är upprörda. Jag vet också att det är bäst att boka direkt genom hotellet men i detta fallet funkade inte det.

Boka direkt med hotellet, blir oftast billigare dessutom.
 
Jag ska leta efter ett hotell en vecka och har alltid använt booking.com utan några problem, men den senaste tiden har klagomålen fullkomligt RASAT in för dom, både folk som blivit av med en massa pengar och att dom stått helt utan hotell på plats. Jag vågar inte riktigt chansa men jag har som sagt inte använt andra sidor... hittade nåt som hette trip.com och först verkade det ok men sen va det lite samma sak, massa människor som säger sidan är en scam.

Vilken sida vågar man ens använda? med Booking känns det ju som att nåt har hänt liksom, självklart vet jag att saker ibland blir fel och folk är upprörda. Jag vet också att det är bäst att boka direkt genom hotellet men i detta fallet funkade inte det.
hotels.com

Kan även vara värt att kolla Secret Escapes, där kan man fynda. 😊
 
Jag bokar alltid genom booking, senast i helgen men jag väljer också att alltid betala på plats på hotellet om det nu gör någon skillnad vill säga.
 
Jag ska leta efter ett hotell en vecka och har alltid använt booking.com utan några problem, men den senaste tiden har klagomålen fullkomligt RASAT in för dom, både folk som blivit av med en massa pengar och att dom stått helt utan hotell på plats. Jag vågar inte riktigt chansa men jag har som sagt inte använt andra sidor... hittade nåt som hette trip.com och först verkade det ok men sen va det lite samma sak, massa människor som säger sidan är en scam.

Vilken sida vågar man ens använda? med Booking känns det ju som att nåt har hänt liksom, självklart vet jag att saker ibland blir fel och folk är upprörda. Jag vet också att det är bäst att boka direkt genom hotellet men i detta fallet funkade inte det.

Skulle aldrig boka med en tjänst, jag bokar hos hotellet direkt. Det blir billigare, jag får nästan alltid rabattkod för nästa gång jag bokar och/eller rumsuppgradering. Och då är det inte fråga om stora kedjor utan boutiquehotell (även om jag blivit uppgraderad hos stora kedjor också).

Om onlinebokningen inte fungerade är det väl bara att ringa eller mejla dem?
 
Skulle aldrig boka med en tjänst, jag bokar hos hotellet direkt. Det blir billigare, jag får nästan alltid rabattkod för nästa gång jag bokar och/eller rumsuppgradering. Och då är det inte fråga om stora kedjor utan boutiquehotell (även om jag blivit uppgraderad hos stora kedjor också).

Om onlinebokningen inte fungerade är det väl bara att ringa eller mejla dem?
Tycker aldrig det blir billigare direkt med hotellet? Jag använder hotels.com för det mesta (har många hotellnätter per år) och då får man bonusnätter också. Scandic bokar jag dock oftast direkt med för där har jag nån rabattkod som gör det lite billigare.

Jobbets tjänst däremot, den är mycket dyrare! Sjukt för den ska ju vara förhandlad så att priset blir bättre. Men jag bokar oftast privat istället och tar det som kontantutlägg.
 
Känner inte heller igen att det blir billigare direkt med hotellet, jag brukar dubbelkolla. Senast häromdagen, via hotellet typ 50000, via booking drygt 20000. Nu var detta extremt men tror aldrig det blivit billigare via hotellet när jag kollat.
 
har alltid bokat via Trivago.... hittills alltid fungerat klockrent för mig.... har ej märkt att det skulle bli billigare direkt via hotellets hemsida....
 
Efter att booking krånglade för några år sedan och inte erbjöd hjälp med att lösa situationen när det blev problem, så har jag använt hotels.com.
Det har fungerat okej och varit relativt problemfritt för vår del. Någon gång har jag bokat direkt hos hotellet om det varit enda alternativet på enda lämpliga hotellet, men har aldrig fått någon slags rabatt eller uppgradering eller rabattkoder för att använda senare.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 246
Senast: Gunnar
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 231
Senast: gulakatten
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 995
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 436
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp