Ingen shopping än men tänker köpa Aleksievitjs böcker (de titlar jag inte har) om de finns kvar när det blir halva reapriset.
Har haft en jättetung ekonomisk period med extraräkningar på ca 35000kr sista månaden så jag är inte riktigt i ekonomiskt skicka att shoppa böcker just nu...
 
Nu har jag kikat igenom och är väl inte precis jättetaggad ärligt talat. Åsa Jakobsson har en bok på rean, den köper jag nog (även om jag redan läst den :D), sen kanske någon sticka/virka/sy-bok men såg ingen som kändes som något jag måste ha... Det blir väl så att jag traskar in på någon fysisk butik och kollar om jag vill ha något, men hela grejen har verkligen blivit mycket mindre intressant på senare år.
 
Nu har jag kikat igenom och är väl inte precis jättetaggad ärligt talat. Åsa Jakobsson har en bok på rean, den köper jag nog (även om jag redan läst den :D), sen kanske någon sticka/virka/sy-bok men såg ingen som kändes som något jag måste ha... Det blir väl så att jag traskar in på någon fysisk butik och kollar om jag vill ha något, men hela grejen har verkligen blivit mycket mindre intressant på senare år.
jag har bara kollat lite snabbt. Brukar ofta köpa någon handarbetsbok.. men egentligen behöver jag ju inte det eftersom jag har så många redan..:D
sen köper jag ibland faktaböcker och böcker om historia.
 
Jag fastnade inte för något särskilt. Ingenting som jag inte kan få tag på billigare på annat sätt, i alla fall :)
 
Är det bara inbillning eller var bokrean bättre tidigare? Jag kommer ihåg att jag älskade bokrean för ca 20 år sedan då jag var i tonåren...
eller det kanske är det vanliga "det var bättre-förr".. :confused:
 
Är det bara inbillning eller var bokrean bättre tidigare? Jag kommer ihåg att jag älskade bokrean för ca 20 år sedan då jag var i tonåren...
eller det kanske är det vanliga "det var bättre-förr".. :confused:

Det var ju helt klart en annan sak då, det fanns ju inte dessa gigantiska lågprisbutiker på internet där man kan hitta vad man vill på nolltid till ett bra pris. -96 hade man typ Bokia och Akademibokhandeln där man mer eller mindre redan kunde hyllorna utantill, och så helt plötsligt fanns ett jättestort nytt utbud från en dag till nästa! Klart det var spännande.
Nu är det nog mest en besvikelse. :cool:
 
Det var ju helt klart en annan sak då, det fanns ju inte dessa gigantiska lågprisbutiker på internet där man kan hitta vad man vill på nolltid till ett bra pris. -96 hade man typ Bokia och Akademibokhandeln där man mer eller mindre redan kunde hyllorna utantill, och så helt plötsligt fanns ett jättestort nytt utbud från en dag till nästa! Klart det var spännande.
Nu är det nog mest en besvikelse. :cool:
Ja bokrean var typ årets höjdpunkt.
Sen på den lokala affären satte de ner priserna på i stort sett alla böcker inser jag nu.. dvs det kom inte speciellt upptryckta böcker som nu. Utan då hade jag gått och spanat på dyra böcker länge som typ blev halva priset.
 
Vår lokala bokhandel hade som vanligt morgonöppet så jag och 5 andra tappra besökare hängde på låset vid 7 :D. Det är generellt alldeles för dyrt att handla där men jag tycker hemskt mycket om själva butiken (det är dessutom 5 mil till nästa fysiska bokhandel) så när det är rea passar jag på att botanisera.

Kom hem med Haruki Murakami - Den färglöse herr Tazaki som planerat och Claes Grundsten - Lappland min fjällvärld, en överraskning till sambon.
 
Ingen shopping än men tänker köpa Aleksievitjs böcker (de titlar jag inte har) om de finns kvar när det blir halva reapriset.
Har haft en jättetung ekonomisk period med extraräkningar på ca 35000kr sista månaden så jag är inte riktigt i ekonomiskt skicka att shoppa böcker just nu...
Den här låter onekligen intressant.. Nedan från DN

"Svetlana Aleksijevitj
”Kriget har inget kvinnligt ansikte”
Övers. Kajsa Öberg Lindsten Ersatz

Sade jag att Orwell är tidernas reportageförfattare? Dumt, Aleksijevitj är minst lika bra. Egentligen går det utmärkt att läsa vilken som helst av hennes böcker. Alla är enastående. Eller läsa dem i svit, tillsammans utgör de ett mäktigt körverk över den sovjetiska människan."
 
Förutom Aleksijevitj är jag sugen på en bok om Katarina Taikon,

Sara Stridsberg´”Beckomberga. Ode till min familj”

samt en bok om Muminfamiljen :D

samt ska kolla närmare på
Muriel Spark ”Miss Jean Brodies bästa år”

Är det någon som har läst något av Lena Andersson? Hennes böcker finns på rean;
"Lena Andersson, "Egenmäktigt förfarande" och "Utan personligt ansvar"

Någon som har någon åsikt om Klas Östergren?


 
Lena Andersson är fantastisk, särskilt den första. Fast alla håller inte med mig.

Egenmäktigt är den enda bok jag läst två gånger i rad.
 
ok.. vad var det du gillade? alltså språk, historien, etc?
Hur hon använder språket. Hon ska själv ha sagt att i Egenmäktigt förfarande finns inte ett enda överflödigt ord. Och jag tror att det stämmer. Hennes språk är avskalat på gränsen till minimalistiskt - och det klär av människors drivkrafter så totalt. Hon tar fram en handling, ett beteende, och dissekerar det skoningslöst.

Sedan är det också intressant hur läsarna närmast delats upp i två läger: vi som känner igen oss i Ester och rodnar ända ner till tånaglarna och de som bara stönar över vilken klängig stalker hon är.
 
Fönstershoppade först för nästan 3000:- men bantade ned från ca 30 titlar till 2 stycken; året med Ernst och Robin Williams: när skratten tystnat. Har än så länge bara beställt från Adlibris men kommer antagligen att kolla Bokus och de fysiska bokhandlarna som finns i stan :)
 

Liknande trådar

Utrustning Tips på något hållbart? Jag köpte ett på Börjes som de var rea på just då för runt 3-400kr har jag för mig, men nu efter några månader...
Svar
18
· Visningar
841
Senast: Fibusen
·
Juridik & Ekonomi Jag har det senaste ett och ett halvt året använt kreditkort för att betala mina utgifter. Nu ska detta läggas ner i juni, så söker nu...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 987
Senast: mumin
·
IT & mobiler Jag skulle skriva ett inlägg i den lokala Facebook-gruppen genom appen, men rutan för att skapa ett inlägg finns inte. Kikade runt i...
Svar
10
· Visningar
367
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 209

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp