Boktips islandshäst

Cattis_E

Trådstartare
Jag har precis avslutat ett lånat exemplar av Börja rida islandshäst- Reynirs ridskola.
Jag gillade den verkligen.
Tyvärr verkar den inte lätt att hitta på annons..
Får se om grannen som lånat ut den är villig att sälja den. Man kan ju alltid hoppas..

Vet ni fler liknande böcker?
Eller andra ni rekommenderar för ryttare hästar som kan ha lite problem i framförallt tölt och behövee stärkas på flera sätt?
Och lära sig att slappna av för den delen men där börjar vi komma någonstans nu.

Jag vet att man såklart inte kan läsa sig till allt men jag gillar att läsa faktaböcker. Man tar med sig något ur varje bok.
Och vissa av dem vill man absolut ha hemma i bokhyllan och kunna titta i igen..

Jag är tyvärr dålig på att gå på bibliotek iofs. Så det slutar med att jag har många böcker i bokhyllan då jag köper de som verkar bra 😁.
 
Kolla upp dessa:
- Dansa i tölt (Haffi Gislason)
- Atlis verktyg för islandsryttare (Atli Gudmundsson)
- Islandshästen (Magnus Skulason)

Kanske nån av dem som kan vara lämplig? :)
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 531
Senast: Butros
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 826
Senast: kryddelydd
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 648
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har varit iväg på ett fyradagars yogaretreat. Har aldrig varit på något liknande förut, men wow vad härligt det var!! :love: Temat...
Svar
0
· Visningar
439
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp