Glimra

Trådstartare
Hej!

Är på jakt efter bra böcker inom science fiction och/eller övernaturligt (som i häxor, övernaturliga krafter, mytologi, vampyrer mm). Är inte särskilt intresserad av böcker med fokus på aliens, glittrande vampyrer eller robotar. Antingen på svenska eller engelska. Ej e-bok. Stort plus om det är en serie. Någon som har något tips? Tack på förhand.
 
Du kanske redan har läst dessa, men jag tyckte Nora Roberts Three Sisters Island - trilogi var bra! Häxor och magi 🤩
 
Hej!

Är på jakt efter bra böcker inom science fiction och/eller övernaturligt (som i häxor, övernaturliga krafter, mytologi, vampyrer mm). Är inte särskilt intresserad av böcker med fokus på aliens, glittrande vampyrer eller robotar. Antingen på svenska eller engelska. Ej e-bok. Stort plus om det är en serie. Någon som har något tips? Tack på förhand.

Jag älskade Flickan med gåvorna!

https://www.adlibris.com/se/bok/flickan-med-gavorna-9789175792255
 
Har du läst Anne Rice's vampyrserie? Där har du böcker för minst ett års läsning:D
Läste Interview with the Vampire för flera år sen men fastande inte. Kanske kan vara värt att ge den ett nytt försök. Jisses vad många böcker hon har skrivit! Tack för tipset!
 
Några tips på serier:
The Witcher - Andrzej Sapowski
Sookie Stackhouse - Charlaine Harris
Engelfors - Mats Strandberg
The Darkest Minds - Alexandra Bracken

Gillar du zombies finns även Newsflesh (Mira Grant) och The Girl with All the Gifts (M.R. Carey).

En väldigt lång fantasyserie är ju också The Wheel of Time, men det är kanske mer annat du söker. :)

Tillägg: Watch-serien av Sergei Lukyanenko kvalar också in på vad du söker. Personligen inte en favorit hos mig, men den har fått bra betyg på Goodreads.
 
Några tips på serier:
The Witcher - Andrzej Sapowski
Sookie Stackhouse - Charlaine Harris
Engelfors - Mats Strandberg
The Darkest Minds - Alexandra Bracken

Gillar du zombies finns även Newsflesh (Mira Grant) och The Girl with All the Gifts (M.R. Carey).

En väldigt lång fantasyserie är ju också The Wheel of Time, men det är kanske mer annat du söker. :)

Tillägg: Watch-serien av Sergei Lukyanenko kvalar också in på vad du söker. Personligen inte en favorit hos mig, men den har fått bra betyg på Goodreads.
Tackar tackar! Ska spana in titlarna.
 
Breaking the Lore. En nedsupen polis i Manchester får utreda ett konstigt fall med vad som ser ut att vara en älva, och det visar sig att alla mytologiska varelser finns i en parallell värld. Torr brittisk humor blandat med fantasy! :up: Det finns två delar än så länge.
 
Breaking the Lore. En nedsupen polis i Manchester får utreda ett konstigt fall med vad som ser ut att vara en älva, och det visar sig att alla mytologiska varelser finns i en parallell värld. Torr brittisk humor blandat med fantasy! :up: Det finns två delar än så länge.
Det låter intressant. Tack så mycket!
 
Breaking the Lore. En nedsupen polis i Manchester får utreda ett konstigt fall med vad som ser ut att vara en älva, och det visar sig att alla mytologiska varelser finns i en parallell värld. Torr brittisk humor blandat med fantasy! :up: Det finns två delar än så länge.

Den låter som nåt för mig! Jag har lagt till den i min bokhylla på Storytel!
 
The Watch serien av Lukyanenko som nämnts är fantastisk!

Tycker Mark Lawrence skriver bra fantasy med inslag av tech, gillade red queen-serien bättre än prince of thorns serien.
 
Magic in Manhattan-trilogin av Allie Therin. Övernaturliga krafter, historisk romance, HBTQ, 1920-talets New York. Böckerna heter Spellbound, Starcrossed och Wonderstruck. Jättebra!
 
The Watch serien av Lukyanenko som nämnts är fantastisk!

Tycker Mark Lawrence skriver bra fantasy med inslag av tech, gillade red queen-serien bättre än prince of thorns serien.

Magic in Manhattan-trilogin av Allie Therin. Övernaturliga krafter, historisk romance, HBTQ, 1920-talets New York. Böckerna heter Spellbound, Starcrossed och Wonderstruck. Jättebra!
Tack så mycket!
 
True blood-serien är oändligt mycket bättre än tv-serien.
Charley Davidson-böckerna handlar om en privatdetektiv som också är the grim reaper. Vass humor, tror det är 13 böcker i serien. Jag önskar att jag hade dem olästa, älskade dem!
Deborah Harkness har skrivit tre böcker om häxor, vampyrer och demoner, den första heter A Discovery of Witches. Vet inte den svenska titeln, men också en väldigt bra serie.
 

Liknande trådar

Äldre Väldigt snart ska jag på en två veckor lång resa som jag vet kommer innehålla väldigt mycket dötid och även tid jag kommer spendera med...
Svar
7
· Visningar
512
Senast: Inglorion
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Härom dagen gick jag till en blomsteraffär. Jag ville köpa något litet, fint och färgglatt som en present till en vän. Jag har en annan...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: cassiopeja
·
Islandshäst Jag lovade i en annan tråd att leta fram text och bild från mina böcker om de islandshästar som importerades till Sverige på 1910-talet...
Svar
4
· Visningar
2 756
Senast: OlleAtlas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp