Bukefalos 28 år!

J

jennypennyphu

Vet inte om jag skriver på rätt forum nu (ursäkta om jag är fel ute :confused:)... men är det någon som har bra tips på en eller flera böcker som är matnyttiga om hästhantering, vård och ridning?!?

Jag behöver också information om utrustning till hästen. Det jag funderar på kanske främst på nu är bett... Hur som helst så dyker det alltid upp nya frågor och funderingar så det vore rätt bra att ha lite böcker att bläddra i ibland. Nån som kan föreslå nån "Bibel" som behandlar det mesta??
 
Häst hantering:
Henry Blake "Tala med hästar", "Problemhästar och hästproblem" Welsaren Blake skriver på ett underhållande sätt, om man bortser från hans "taggtrådsäventyr" tycker jag man kan hitta en god portion hästvett i de mesta han skriver.
Hästvård:
Om det inte är något specifik du är ut efter men en allmän bok så tycker jag "Håll hästen frisk" är att rekommendera. "Hovvård" är ett måste i allas bibliotek.
Ridning:
Sally Swift :love:, båda hennes böcker tycker jag om. Jag antar att hon inte behöver någon introduktion.
 
Ingrid Andersson och Charlie Lindberg - "Hästägarens handbok" kan jag varmt rekomendera, där står väldigt mycket om allt som ha med hästar & hästägandet att göra, superbra bok :love:
 

Liknande trådar

Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 153
Senast: Pyrran
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 084
Senast: MayGrace
·
Dressyr Hej alla dressyrentusiaster, Jag har haft ett uppehåll med ridningen på ca 1 år då jag har bott i Syd Korea med min man. Väl hemma igen...
Svar
3
· Visningar
1 130
Senast: Tilly_85
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp