Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.

bollen__

Trådstartare
Välkommen till bollens första ulvlek! :bump:
Vi kör en lek utan tema så jag inte virrar till något fullständigt. :angel:


Deltagare
1. Emtherlia
2. Mirtai
3. cirkus
4. quarter4ever
5. Supersonic
6. TeamLundVer
7. Idahoe
8. Blacksmithfarm
9. Lobelia
10. LenaH
11. Habina
12. FiaM

Roller

GODA
Ängel
- kan varje natt skydda en deltagare (natt DL)
Siarlärling - Får varannan natt veta en deltagares roll (med start första nattDL), siaren väljer vilken deltagare hen vill sia. (natt DL)
Spionlärling - Får varje natt viss spioninfo. LL lottar.
Bybor - övriga deltagare i leken.

ONDA
I lyan finns:
(känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt. (Natt DL))
Ulv i fårakläder - en ulv som har även en särskild förmåga, den röstar dolt. Skriver en röst i tråden men skickar även en röst i pm till LL och det är rösten i detta pm som är den giltiga. Rösten som skrivs i tråden räknas inte med i röstningen utan är bara till för att förvilla de andra deltagarna! (dag DL)
Självmordsbombaren -Kan vid sin död ta med sig en annan deltagare. Kan när som helst välja och dö och meddelar LL via PM.
Övriga ulvar


Regler

*Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!

*Hintar
Är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
Enkelt uttryckt, misstankar som skrivs i tråden skall ha en teori.
Man får inte skriva ’Jag tror att X är ulv’, utan måste skriva ’Jag tror att X är ulv för att hen har skrivit/röstat…’
Man får inte heller hinta om sin egen roll. Man får referera till sig själv som god ex “Jag vet att jag är god så därför vet jag att xx bara har röstat på goda” men inte framställa sig själv som mer eller mindre viktig för goda sidan ex “Med tanke på min roll vore det väldigt dåligt för goda sidan om jag skulle bli lynchad”.

*Röster
Röster läggs i fetstil typ "bollen__ röstar på Niyama". Röster får ändras fram till deadline. Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv. Även när man ändrar rösten så måste nya rösten ha teori. Röster el röständringar där teorin kommer in i efterhand kommer inte att räknas. Vid röständring utan teori kommer den tidigare rösten att räknas. Har man tidigare lagt en röst med teori är det dock godkänt att röständra med motivering att endast rädda sig själv.

*Efter en missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken. Obs! Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL.

*Försök att teoria om 1-2 personer/speldygn så de andra deltagarna får en chans att bilda sig en uppfattning om dig. Naturligtvis kan inte alla vara på topp jämt och har du aviserat att du har dåligt med tid så är det ok. Teoria lite mer nästa dag bara!

*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen då resultatet kan påverkas av sådant som inte syns i tråden. Samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll!

*Det är tillåtet att spöka i tråden, men begränsa mängden och använd helst OT-färg. Döda spelare får inte kommentera spelet på ett sätt som kan uppfattas som teoriande.

*Vinstvillkor
Onda vinner när ulvarna är fler än de goda.
Goda vinner när alla ulvar är döda.
 
Fråga (innan rollerna kommit :D )
Självmordsbombaren - räknas den som ulv (tänker på vinstvillkoren) och jag tolkar det som att den + fårulven är medlemmar i lyan - har jag rätt?
 
Fråga (innan rollerna kommit :D )
Självmordsbombaren - räknas den som ulv (tänker på vinstvillkoren) och jag tolkar det som att den + fårulven är medlemmar i lyan - har jag rätt?
Nu var du snabbare än mig :p ville fråga detsamma innan rollerna kommit ut ....
 
Nu ska alla ha fått sina roller. Hojta till om ni inte fått någon roll :p

DagDL söndag 22.00
NattDL måndag 10.00
 
Japp de är båda ulvar - bara med mer "krafter".

Okej.

Självmordsbombaren kommer alltså alltid veta att den får med sig en god. Känns sådär. Om den varit utanför lyan hade chansen i allafall funnits att den kunnat dra med sig en luden kompis - eller om det funnits en ond utanför så hade chansen funnits att den kunnat dra med sig den vid attentat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 714
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 579
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 364
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 030
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp