Bomba oss med nytänkande, kreativa stavningar, del 2

Jag kan bli arg på korsord nu för tiden. Jag förstår att språket ändras och så även stavningar och visst tror jag att de kollar sådant men för mig stavas det "girland" och "klots", inte girlang och kloss.

Att reglerna dessutom ändrats för korsord under åren som gått är lite irriterande. Jag fick lära mig att om det står "Kattdjuret" så ska det stå lodjuret, inte lodjur. Änden ska vara samma på båda. Det frångås ständigt nuförtiden.
 
Mitt mest felstavade ord är karaktär.

Men jag har lärt mig att jag inte kan stava det så skriver det aldrig utan att kolla.
I skolan hade jag svårt för när det skulle vara dubbeltecknade konsonanter eller inte, men i princip inte problem men någon annan stavning. Numera har jag lärt mig de flesta ord, men en del är hopplösa och kommer aldrig gå.
 
Jag kan bli arg på korsord nu för tiden. Jag förstår att språket ändras och så även stavningar och visst tror jag att de kollar sådant men för mig stavas det "girland" och "klots", inte girlang och kloss.

Att reglerna dessutom ändrats för korsord under åren som gått är lite irriterande. Jag fick lära mig att om det står "Kattdjuret" så ska det stå lodjuret, inte lodjur. Änden ska vara samma på båda. Det frångås ständigt nuförtiden.
Men självklart ska formerna stämma :mad::rage: , annars faller ju hela grundkonceptet :eek::crazy::banghead::arghh:
 
Mitt mest felstavade ord är karaktär.

Men jag har lärt mig att jag inte kan stava det så skriver det aldrig utan att kolla.
I skolan hade jag svårt för när det skulle vara dubbeltecknade konsonanter eller inte, men i princip inte problem men någon annan stavning. Numera har jag lärt mig de flesta ord, men en del är hopplösa och kommer aldrig gå.


Säsong :cool::cool::cool:
Jag testar alltid, även denna gång, med Sesång och ser att det är fel.....
 

Liknande trådar

Hemmet 1 mars kommer jag sannolikt att flytta in i en lägenhet som uppenbarligen inte är skapad för att sova i, så jag försöker klura ut hur...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 940
Senast: Singoalla
·
Hästhantering Jag har filmat två urlastningar, den ena var värre än den andra. De är normala urlastningar för oss, vi vill ju givetvis det ändras så...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 952
Senast: muppia
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 636
Senast: Lindi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp