Bomba oss med nytänkande, kreativa stavningar, del 2

Jag har hört båda men tänker att jag inte heller känner till någon skog som blivit tokig. :laugh:

Som kuriosa......Känner en person som jobbade på ett zoo här i närheten där de hade en oxe som drog vagn. Han var tämligen både timid och vääääldigt sävlig men fick ibland ryck där han skenade ca 50-100 meter, helt utan kontroll, för att sedan blir helt lugn igen.

När jag googlade på oxtokig påstods det att skogstokig var en synonym till lappsjuka. Dvs att man blir tokig av för mycket skog och för lite social kontakt :p Om det stämmer, ingen aning..
 
När jag googlade på oxtokig påstods det att skogstokig var en synonym till lappsjuka. Dvs att man blir tokig av för mycket skog och för lite social kontakt :p Om det stämmer, ingen aning..
Jag hittade två, både lappsjuka och hur griniga timmerhuggarna kunde bli av att ligga ute och hugga skog vintertid.
 
När jag googlade på oxtokig påstods det att skogstokig var en synonym till lappsjuka. Dvs att man blir tokig av för mycket skog och för lite social kontakt :p Om det stämmer, ingen aning..

Man kan ju undra då vad oxtokig ska betyda. Jag tror dock mitt är helt påhittat från början. Har dock hört det i ca 20 år.
 
Jag har hört båda men tänker att jag inte heller känner till någon skog som blivit tokig.
Är det inte personer som blivit tokiga typ av att se skogsrå eller liknande, som blir knäppa i skogen /av vad som finns där (och då inte menat som bara träd och normal natur)?

Och sedan i överförd betydelse folk som blir så arga/upprörda att de agerar som en skogstokig /kan jämföras med en sådan.

När jag googlade på oxtokig påstods det att skogstokig var en synonym till lappsjuka.
Lappsjuka blir folk som inte klarar sig utan civilisation/bebyggelse/folk i större mängder. Behöver ju inte ens finnas träd, som t.ex. i fjällen. Och det är väl åt hållet att bli rastlös/otillfreds/"känslomässigt plågad av ensamheten" snarare än att bli galen/få spel/"mentalt overklighetsförankrad".
 
Är det inte personer som blivit tokiga typ av att se skogsrå eller liknande, som blir knäppa i skogen /av vad som finns där (och då inte menat som bara träd och normal natur)?

Och sedan i överförd betydelse folk som blir så arga/upprörda att de agerar som en skogstokig /kan jämföras med en sådan.


Lappsjuka blir folk som inte klarar sig utan civilisation/bebyggelse/folk i större mängder. Behöver ju inte ens finnas träd, som t.ex. i fjällen. Och det är väl åt hållet att bli rastlös/otillfreds/"känslomässigt plågad av ensamheten" snarare än att bli galen/få spel/"mentalt overklighetsförankrad".

Just nu larvar vi oss bara lite.
 
Har lärt mig att det tydligen inte heter bokbuss längre.

Mobibblan :crazy:

Jag fattar inte ens hur det ska uttalas? Mo-bibblan (så all koppling till det jag antar ska bara "mobil" försvinner) eller mobi-blan (så all begriplighet av bibliotekskopplingen försvinner)
Är det bara jag som är för gammal, eller?
 
Igår var det en kaffeautomat som gav mig "nybrygget kaffe".

Antar displaytexten inte läggs in individuellt i automaten, så förmodligen är det vad kedjans alla automater serverar till folk?
 
I en seriös diskussion, så kommer det här...
BD4D1E86-64B1-4E43-8222-FAA37858D0CD.jpeg

Despo??? Wtf!
Varför? Jag blir galet provocerad, de flesta mobiler har ju förslag så man slipper skriva hela ordet...
Är det en Stockholms grej? När jag jobbade där hörde jag foka (fokusera) blev lika provocerad då
 

Liknande trådar

Hemmet 1 mars kommer jag sannolikt att flytta in i en lägenhet som uppenbarligen inte är skapad för att sova i, så jag försöker klura ut hur...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 902
Senast: Singoalla
·
Hästhantering Jag har filmat två urlastningar, den ena var värre än den andra. De är normala urlastningar för oss, vi vill ju givetvis det ändras så...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 915
Senast: muppia
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 604
Senast: Lindi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp