Bomba oss med nytänkande, kreativa stavningar, del 2

Det fanns flera fynd där:
24174800_160976001176222_6978690113555398656_n.jpg
Frågan är väl mest om de fäller ned ringen, eller inte.

Men jag sökte upp tråden för att terapibehandla mig efter att se någon berömma nån annans berättelse på Fejjan som skenerös.
 
Lödning är en sammanfogning (av metallföremål) som sker genom uppvärmning av de delar som ska sammanfogas och smältning av en tillsatsmetall med lägre smältpunkt, ett så kallat så kallat lod.

Det heter löda, lödde, lött och inte "lödade". :yuck:

Svenskan verkar vara på utdöende eller också är dyslexi smittsamt.:meh:
Jo jag vet tyckte det lät lite kul bara och påminner om baderiet :p
 
Inte felstavning men roligt. Barnet tittade på film på Youtube och pausade plötsligt och utbrast:
- Mamma! Osynlig smuts kan göra diskmaskinen mindre effektiv!
- Sa de det på reklamen?
- Ja.
- Vad skulle man göra åt det då?
- Man skulle ta någon skölj som tog bort fett och kallkorvlagningar.

:rofl::love:
 
"Finklägga barn firade sin 100:e skoldag"

Rubrik till artikel i lokaltidningen. Inte första gången gången det blir helt fel i själva rubriken (t.ex. blev baltstaterna istället balstaterna :cautious:). De har nog rationaliserat bort korrekturläsaren.:angel:
 

Liknande trådar

Hemmet 1 mars kommer jag sannolikt att flytta in i en lägenhet som uppenbarligen inte är skapad för att sova i, så jag försöker klura ut hur...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 940
Senast: Singoalla
·
Hästhantering Jag har filmat två urlastningar, den ena var värre än den andra. De är normala urlastningar för oss, vi vill ju givetvis det ändras så...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 952
Senast: muppia
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 636
Senast: Lindi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp