Bomba oss med nytÀnkande, kreativa stavningar, del 2

Nyöppnade pizzerian i byn bjuder pÄ mÄnga kreativa stavningar i sin meny
Det börjar med "bÀsta pizza i stan"
Öppettiader Ă€r ocksĂ„ med.

Dom erbjuder bland annat:
Schentzil med pommes frites
Flaskfilesandwich
Kykling spet
Husets mix talrik

Varadagar serveras det tydligen dagenslunch frÄn 10.30
Det Àr inte lÀtt att lÀra sig ett nytt sprÄk, ibland har jag funderat att erbjuda mig att hjÀlpa till med korrekturlÀsning pÄ menyer.
 
NÄgot jag blir oxtokig nÀr ungdomarna (och en försÀljare idag) sÀger: "Anledningen varför jag vill...."

Ordet "till" har försvunnit frÄn mÄnga ungdomars meningsbyggnad i detta fall. SÄ jÀkla konstigt. Det lÄter ju skitskumt och Àr ju inte grammatiskt rÀtt.
 
Jag tror aldrig jag har hört oxtokig tidigare, oxar Àr vÀl annars rÀtt lugna och timida av sig? SjÀlv sÀger jag skogstokig. :)

Jag har hört bÄda men tÀnker att jag inte heller kÀnner till nÄgon skog som blivit tokig. :laugh:

Som kuriosa......KÀnner en person som jobbade pÄ ett zoo hÀr i nÀrheten dÀr de hade en oxe som drog vagn. Han var tÀmligen bÄde timid och vÀÀÀÀldigt sÀvlig men fick ibland ryck dÀr han skenade ca 50-100 meter, helt utan kontroll, för att sedan blir helt lugn igen.
 

Liknande trÄdar

Hemmet 1 mars kommer jag sannolikt att flytta in i en lÀgenhet som uppenbarligen inte Àr skapad för att sova i, sÄ jag försöker klura ut hur...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 905
Senast: Singoalla
·
HÀsthantering Jag har filmat tvÄ urlastningar, den ena var vÀrre Àn den andra. De Àr normala urlastningar för oss, vi vill ju givetvis det Àndras sÄ...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 919
Senast: muppia
·
L
Trav jag ger upp, frÄgar er om min pÄlle... :smirk: alla (?) hÀr har betydligt mer erfarenhet av bÄde hÀstar och trav Àn vad jag har, sÄ ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 606
Senast: Lindi
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp