Bukefalos 28 år!

Bomber Nathe Beris Poponcini och Trust

Rimfaxe

Trådstartare
Jag undrar vad ni har för olika erfarenheter och åsikter kring
Bomber bits
Nathe
Beris
Poponcini
Trust
och om ni vet fler specialmärken på bett som dessa så fyll på. :) Kanske finns det fler som jag inte har nämnt här? Vad är det som gör betten här ovan så speciella?

Jag har en häst hemma som inte verkar så förtjust i något av de bett jag hittills provat och därför är jag nyfiken på vad mer det finns att välja på om man kollar på lite andra och dyrare märken. De betten jag har provat är ganska standard, rakt, tvådelat, tredelat, kimblewick, Nova, Billy Allen.
Jag har läst att många blir nöjda med något av ovanstående märken, så nu är jag nyfiken på att höra varför i så fall. :)
 
Jag har två (likadana faktiskt) bett från bomber. Bomber Barrell Eggbutt.
wpid-wp-1439067348967.jpeg

Det är ett tredelat bett som bara kan böjas de grader det är böjt på bilden, sedan blir det "rakt". Man får alltså finliret från ett tredelat men stabiliteten och den lite lugnare munnen från ett rakt. Mina hästar är väldigt trevliga på just detta bett (därför jag har två fast i olika storlek). Fördelen som jag ser dessutom med bomber är att du måttbeställer. Vill du ha 9,0 så gör dom det i 9,0. Övriga bettmärken du räknar upp är jag jättenyfiken på att testa, men mina hästar ligger runt 9,5-10 i storlek o det verkar inte finnas något under 12,5 av de nathe/beris t.ex. Som jag klämt o känt på. Jättesynd!

Har även precis köpt en BillyAllen stång, har bara provat en gång. Är väldigt långa skänklar på det så jag red bara westernstyle med det o det fungerade fint den gången! Det är lite samma funktion på BillyAllenbettet och mitt bomber barrell iaf sett till hur mundelen fungerar.
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni för tips och erfarenheter kring plastbett från bla. dessa märken? Har köpt ett rakt bett från Trust men tyckte det såg...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: Lemeie
·
L
Utrustning Hej! Jag undrar om det är någon som kan om olika mjuka bett och kan förklara skillnaden och vilka som är mjukast och så? De märken jag...
Svar
11
· Visningar
1 241
Senast: Elo
·
Utrustning Halloj! Jag har det senaste fått upp ögonen för poponcini bett (helt rakt) och gärna så mjukt som möjligt. Dock kostar u detta en slant...
Svar
9
· Visningar
3 063
Senast: X17
·
Utrustning Ända sedan jag såg Bomberbits Happy Tounge har jag velat testa något liknande. Har dock inte fått tummen ur utan växlar mellan två olika...
Svar
8
· Visningar
6 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp