Bomlös-Cheyenne-Någon som har den?

H

hubinette

Har någon denna bomlösa sadel? Den är liknande Fit-form och Torsion. Den finns i Tyskland. Hur är den att rida i? Berätta lite om vad ni tycker om den. Jag har själv provat Fit-form och tyckte mycket om den. Men Cheyennesadeln är billigare. Funderar på att köpa en sån.
 
Har du adressen till någon hemsida i tyskland som har sadeln? Skulle gärna vilja ha den.
Mvh T
 
Som svea har sagt "det ser ut som en billig kopia". Sen får man väl avgöra om det är något positivt eller negativt.. :smirk:
 
Det ÄR väl en billig kopia... Dvs. den är himla lik och den är billigare än både Torsion och Fitform. Jag kommer att få hem den tyska sadeln om ett par veckor, har också tillgång till en Fitform att jämföra kvalitet och uppbyggnad med... Återkommer gärna med en rapport när sadeln kommit och jag hunnit undersöka den närmare...
 
Ja, återkom gärna med en rapport. Det blir intressant att höra vad du tycker! ;)
 
Var i västernorrland bor du? Jag bor i Ö-vik :bump:. Glöm inte att avlägga en "sadelrapport" till mig när den har kommit. Förresten, var kommer man att kunna köpa sadeln i Sverige? :confused:
 

Liknande trådar

Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: Cattis_E
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
877
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 034
Senast: JennyLz
·
Utrustning Provade både S och M i butik (Komperdell Ballistic Flex Fit Slim) och tyckte S satt tight så de blev jobbigt. Beställde hem en M i rätt...
Svar
3
· Visningar
636
Senast: Zacci
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp