Bomlös, ge mig tips....

Skruttan

Trådstartare
Tänkte köpa en bomlös sadel att ha som andra sadel eftersom jag har svårt att hitta en westernsadel som ligger bra (fått byta en gång per år).
Men då är frågan vad för bomlös jag ska kolla på.

Jag har testat Barefoot Arizona den var ok, kändes kanske något bred i sätet. Star trekk western har jag också testat men den kändes som den låg ostabilt samt högt ovanför hästen.

Vill helst köpa en beg i pris runt 4000:- då jag vill hitta en bra westernsadel också. Barefoot Arizona ligger ju oftast lite högre i pris och blev lite tveksam om den är för bred.

Funderar på hur Torsion trekking light är?
Eller Knights bareback och Free form...

Vill ha ett lite uppbyggt säte då min häst är rund och bred.
Någon som har synpunkter på de jag funderar på? Eller någon annan bomlös?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har köpt hus på landet med ganska stor tomt, drygt 6000 kvadratmeter. Större delen är f.d. beteshage, så helt kal och tråkig, men det...
Svar
5
· Visningar
2 362
Senast: calm
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 719
Senast: lillamy73
·
Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 166
Senast: Tossa90
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 187

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp